در سفر معاون اول رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان چه گذشت، دولتی که نه صفوف گاز را دید و نه گلایه های مردم را شنید

به گزارش چه خبر آنلاین، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی استان سیستان و بلوچستان، گفت: تنگه احد ایران باز هم شاهد سفر استانی، یکی دیگر از مسئولین بود که با وجود بسیاری طرح های نیمه تمام به آن ها توجه نشد.

در سفر معاون اول رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان چه گذشت، دولتی که نه صفوف گاز را دید و نه گلایه های مردم را شنید

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

امین کمالی، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران در خصوص سفر جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری به این استان، گفت: در دو روز گذشته، مانند چند هفته اخیر، استان سیستان و بلوچستان مهمان مسئول بلند پایه دیگری بود. در این مرتبه، معاون اول رئیس جمهور به استان پهناور و پرچالش سیستان و بلوچستان سفر کرد، ولی این سفر با سفر های دیگر او به استان تفاوتی اساسی داشت و همه به ماهیت تبلیغاتی بودن سفر آقای جهانگیری در اواخر دولت پی بردند.

کمالی اظهار کرد: مسئولین در سفر های استانی، بیشتر به دنبال رزومه سازی و جمع آوری خوراک برای انتخابات 1400 هستند، نه توجه به محرومیت و مظلومیت مردمی که به فراموشی سپرده شده اند.

دلیر جنبش عدالتخواهی دانشجویان استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: جهانگیری، در این سفر به دنبال دلجویی از مردمی که پس از گذشت 7 سال از دولت تدبیر و امید، هنوز هیچکدام از مسائل اولیه شان از جمله آب، گاز و معیشتشان برطرف نشده، نبود؛ بلکه نه از قضیه گاز و صفوف طولانی این روزهایش در استان جویا شد، نه مسائل آبی جنوب استان را بررسی کرد، نه جاده های مرگبار و نواقص پروژه های مهم و نیمه تمام استان از جمله طرح آبرسانی به دشت سیستان را که نقد های بسیاری به آن ها وارد است، پیگیری کرد.

وی گفت: البته اگر مسائل مردم رصد هم میشد در این مدت کوتاه چندین ماهه تا پایان دولت از این کوزه هیچ بیرون نمی تراوید. در سفر معاون رئیس جمهور، عملکرد دولت در این استان به حدی ماورایی معرفی شد که گویی دولت تدبیر و امید بهشتی را برای مردم استان سیستان و بلوچستان ساخته است.

کمالی ادامه داد: این موارد باعث شد تا نماینده مردم جنوب استان، در مقابل اظهارات معاون اول رئیس جمهور جبهه بگیرد و از کلنگ زنی های بی نتیجه، طرح هایی که از ابتدای دولت همواره جنبه نمایشی داشته، به بیان گلایه مندی هایش بپردازد و دهمرده، نماینده مردم شمال استان نیز اعتراض خود را در خصوص بی توجهی دولت به نواقص طرح 46هزار هکتاری و چالش های مرزی سیستان با افغانستان، مطرح کند.

این فعال دانشجویی و عدالتخواه شرح داد: سایر نمایندگان استان نیز به دلایل گوناگون به نشانه اعتراض از همراهی معاون اول رئیس جمهور امتناع کردند و حتی گروهی تصمیم به تحریم نشست جمع بندی جهانگیری در زاهدان گرفتند، البته مطالبه گران و فعالین اجتماعی استان نیز دست به کار شدند و با ارسال توییت و حضور در مکان هایی که آقای جهانگیری حاضر بود، سعی بر رساندن صدای اعتراض خود به او را داشتند که البته، وجود چندین لایه امنیتی، کار را کمی سخت کرد؛ اما با این حال دست نوشته هایی توسط برخی فعالین در گوشه و کنار شهر مشاهده شد؛ هرچند که هیچ توجهی به آن ها نشد.

وی اظهار کرد: سفر مقامات به استان های مختلف و از نزدیک مردم را دیدن، فی نفسه بد نیست و امری ستودنی است؛ این که مسئولان از نزدیک مصائب و مسائل مردم را ببینند. اما اگر این سفر ها به خاطر نفع شخصی و جنبه ابزاری باشد، کار درستی نیست. به امید روزی که به این منطقه محروم، اما مستعد در زمینه های گوناگون تنها به عنوان یک صندوقچه رای نگاه نشود و وعده های انتخاباتی، از باب انجام وظیفه باشد و عملی شود. مسئولین باید بدانند که از باهنر و رجایی هیچ نماند جز نام نیکو و دعای خیر مردم و اگر خدمت صادقانه داشته باشند هیچ گاه این گونه مورد اعتراض و عتاب مردم قرار نخواهند گرفت.

کمالی گفت: جهانگیری در بخشی از سخنرانی هایش در شهرستان زابل، شمال سیستان و بلوچستان را دژ کشور دانست که علاوه در بخش کشاورزی باید در بخش های دیگر هم تقویت شود تا مردم ماندگار شوند و مجبور به کوچ و مهاجرت نباشند. همچنین این منطقه را یکی از مهمترین مرز های کشور نامید، درصورتی که نه تنها تا کنون به این منطقه توجهی نشده، بلکه شاهد پسرفت عجیبی هم در دوران اصلاحات بوده ایم؛ از زیرساخت های شهری که حداقل هایش از بین رفت و طرح های نیمه تمام با بودجه های نجومی، تا بی توجهی به مرزنشینان و عدم بهره مندی آنان از مزایای مرز و حتی ضعف دیپلماسی در گفتگو با افغانستان و اکنون شاهد هستیم که افغانستان پس از بستن شریان های حیاتی هیرمند با ساخت بند کمال عزم خود را جهت مقابله با ورود حداقلی آب به ایران جزم کرده است.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی استان سیستان و بلوچستان در پایان گفت: همه این موارد، طی سال های اخیر، باعث خالی شدن این استان استراتژیک کشور و مهاجرت بین 60 تا 80 درصدی مردم شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 640

به "در سفر معاون اول رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان چه گذشت، دولتی که نه صفوف گاز را دید و نه گلایه های مردم را شنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر معاون اول رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان چه گذشت، دولتی که نه صفوف گاز را دید و نه گلایه های مردم را شنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید