درخواست دیده بان حقوق بشر برای توقف اخراج مهاجران یمنی از عربستان

به گزارش چه خبر آنلاین، سازمان دیده بان حقوق بشر با تاکید بر بحران زندگی یمنی ها از مقامات سعودی خواست تا اخراج کارگران مهاجر یمنی در عربستان را متوقف نمایند.

درخواست دیده بان حقوق بشر برای توقف اخراج مهاجران یمنی از عربستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الخلج النو،سازمان دیده بان حقوق بشر، از مقامات سعودی خواست تصمیم اخراج یمنی ها را به حالت تعلیق درآورند و به آنها اجازه دهند در عربستان باقی بمانند.

این سازمان روز سه شنبه در بیانیه ای اظهار داشت که اخراج یمنی ها در عربستان از ژوئیه 2021 شروع شده که ممکن است آنها را مجبور به بازگشت به بحران انسانی در یمن کند.

رسانه های سعودی گزارش دادند که قوی پلتفرمی که به وسیله وزارت منابع انسانی عربستان اداره می گردد، در ماه ژوئیه بیانیه ای درباره مقررات نو منتشر کرد که شرکت ها را ملزم می نماید کارگران خود را به ملیت های خاص محدود کند.

بر اساس گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر، کارگران یمنی که نمی توانند کارفرمای دیگری برای حامیان خود پیدا نمایند ، مجبور به ترک کشور می شوند یا با اخراج روبرو می شوند ، که این امر خطر عظیمی برای زندگی یمنی ها خواهد بود.

به همین دلیل افراح ناصر محقق یمنی در سازمان دیده بان حقوق بشر اظهار داشت که مقامات سعودی عملاً در حال اخراج و تهدید به بازگرداندن صدها ، شاید هزاران نفر از متخصصان یمنی هستند که این امر بحران انسانی در یمن را تشدید می نماید.

این سازمان بین المللی در ادامه اضافه نمود:عربستان سعودی به علت رهبری ائتلاف متجاوز عربی در جنگ یمن، در نقض حقوق بشر و تشدید بحران های بشردوستانه این کشور مشارکت داشته که باعث تشدید تخلفات و تخریب زیرساخت های آن شده است.

آمار رسمی دقیقی از تعداد مهاجران یمنی در عربستان وجود ندارد ، اما مرکز مطالعات صنعا تعداد آنها را در ماه اوت حدود دو میلیون نفر تخمین زده است.

مقامات سعودی در اقدامی تحریک آمیز و مغایر با قوانین بین المللی هزاران یمنی مقیم این کشور را اخراج کردند. این اقدام موج گسترده ای از محکومیت را ایجاد کرد و افراد زیادی آن را پافشاری آگاهانه حاکمان ریاض بر مجازات ملت یمن تفسیر کردند.

با وجود آنکه عربستان شدیدا به این اصلاحات مالی احتیاج داشته اما این می تواند یک تاثیر خطرناک پیش بینی نشده برایش به همراه داشته باشد. این احتمال وجود دارد که هزاران یمنی اخراج شده که مجبور به بازگشت به کشور درگیر بحران انسانی و بدون فرصت مالی خود شده اند، سلاح به دست گرفته و به انصارالله یا نیروهای یمن و کمیته های مردمی بپیوندند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 989

به "درخواست دیده بان حقوق بشر برای توقف اخراج مهاجران یمنی از عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست دیده بان حقوق بشر برای توقف اخراج مهاجران یمنی از عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید