دخالت نمایندگان در انتصابات یک آفت بزرگ است

به گزارش چه خبر آنلاین، خبرنگاران/بوشهر نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: دخالت نمایندگان در انتصابات یک آفت بزرگ است، باید مسئولان قوی و توانمند در مسئولیت ها منصوب شوند اما بعضی از همکاران ما رعایت نکردند.

دخالت نمایندگان در انتصابات یک آفت بزرگ است

ابراهیم رضایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در یکسال و نیمی که از فعالیت مجلس گذشته است، 351 سؤال از مسئولان دولت داشته ام، 557 تذکر به رئیس جمهور و وزرا داده ام و در 66 طرح تحقیق و تفحص نیز مشارکت داشته ام.

وی اضافه نمود: نسبت به تأخیر در انتصابات دولت انتقاد دارم، دولت باید در زمینه مشخص مدیران به ویژه مدیران ارشد هرچه زودتر اقدام کند و اگر بنای ابقای آنهاست هم این کار را کند، چرا که وقتی به ملاقات مدیری در مرکز می رویم نمی دانیم آن مدیر تا یک هفته دیگر هست یا خیر.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: به این دولت خوش بین هستیم، امروز که هر سه قوا یک دست و انقلابی شده، دیگر مردم بهانه ای برای کار نکردن و ادامه مسائل نمی پذیرند. مسئولان باید بدون حاشیه در حل مسائل جامعه و تحقق مطالبات مردم کوشش نمایند.

دخالت حامیان کرسنت و زنگنه در انتصابات

رضایی ادامه داد: دخالت نمایندگان مجلس در انتصاب مدیران را به ضرر مجلس، دولت و مردم است همانطور که رهبری نیز در آخرین ملاقات خود با نمایندگان مردم دخالت نمایندگان مجلس در انتصاب و یا عزل مسئولان و مدیران خلاف قانون اعلام کردند.

نماینده مردم دشتستان بیان نمود: حامیان کرسنت و وزیر سابق نفت، در انتصاب ها دخالت کردند یا می نمایند. توصیه ما این است که از این اقدامات دست بردارند. احتیاج است مردم و رسانه ها هم این مسائل را مطالبه نمایند.

رضایی بیان نمود: دخالت نمایندگان در انتصابات یک آفت بزرگ است، باید مسئولان قوی و توانمند در مسئولیت ها منصوب شوند اما بعضی از همکاران ما رعایت نکردند.

وی گفت: به انتصابات استان بوشهر نمره قبولی نمی دهم و تا الان خوب نبوده است. انتظار داشتیم که انتصابات شفاف باشد که نیست و لایه های مختلف تصمیم گیران و تصمیم سازان فردا باید جوابگو مسائل استان باشند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: آن ها باید جوابگو فقر، بیکاری، بی بندوباری نفتی ها و معضلات اساسی مردم استان بوشهر باشند.

به انتصابات استان بوشهر نمره قبولی نمی دهم

رضایی تأکید کرد: انتصابات شفاف نبوده است اگر مدیری را انتخاب می کنید و به آن باور دارید باید از آن دفاع کنید و به مردم بگویید که بر اساس کدام شاخص ها انتخاب شده است.

وی بیان نمود: نگاه شهرستانی به انتصابات ندارم اما احساس و برداشتم این است که نیروهای دشتستانی در گرفتن مسئولیت ها نادیده گرفته شده اند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: هنوز زود است که در مورد عملکرد دولت و استاندار بوشهر قضاوت کنیم. ما در اول راه هستیم وامیدواریم در ادامه این فرایند اصلاح گردد در عین حال تأکید می کنم همه ما وظیفه داریم از استاندار و مسئولین نو حمایت کنیم.

نمایشگاه خرما هفته آینده در بوشهر برگزار می گردد

رضایی با بیان اینکه افزایش قیمت خرما در سرانجام فصل برداشت رخ داد اما راضی نماینده نبود، اظهار کرد: مهر و شهریور بیشترین فراوری خرما در استان بوشهر بوشهر اتفاق می افتد و عرضه به حداکثر می رسد درصورتی که تقاضا ثابت است. از این رو طبیعی است قیمت خرما در آن مقطع زمانی مطلوب نباشد.

وی با اشاره به اینکه بعضی خرمای دشتستان را می خرند و در سردخانه های شمال کشور ذخیره می نمایند، بیان نمود: سود اصلی را در این بین دلال ها می برند. اولویت ما اکنون جلوگیری از خام فروشی و توسعه سردخانه ها است.

نماینده مردم دشتستان اظهار داشت: صادرات یکی از یاری های اصلی به خرمای دشتستان است. برنامه ریزی های خوبی انجام شده است و هفته آینده نمایشگاه بین المللی خرما در بوشهر برگزار می گردد که می تواند فرایند صادرات را تسریع ببخشد.

در طرح های مناقشه برانگیز قائل به نظر کارشناسی هستم

رضایی در مورد پروژه کمربندی آبپخش گفت: درباره این پروژه و هر طرح مناقشه برانگیزی قائل به نظر کارشناسی هستم و اگر نتیجه طرح کارشناسی اجرای آن است، مسئولان باید اجرا نمایند.

وی ادامه داد: البته طرح های مهم راهسازی شهرستان نظیر راستا دالکی- کنارتخته یا بزرگراه اهرم- برازجان تعطیل یا کند است که در نشست اخیر با وزیر راه این موضوع را پیگیری نموده و امیدوارم شاهد گشایش در آنها باشیم.

نسبت به نامهربانی هایی که با نیروی بومی در عسلویه می گردد گلایه مندیم

رضایی بیان نمود: شاید زمانی می گفتند در استان بوشهر افراد تخصص های لازم برای تصدی پست های مدیریتی حوزه نفت را ندارند اما در طول این سال ها دانشگاه های متعددی در استان شکل گرفته و نیروهای متخصص کارآمد را تربیت نموده است.

وی یادآور شد: ما هم از نامهربانی هایی که با نیروی بومی در عسلویه می گردد گلایه مندیم. یکی از درخواست های ما از وزیر نفت توجه کافی به نیروهای متخصص بومی نفت است.

تشکیل کارگروه برای انتقال مگاپروژه هرمز عسلویه به لامرد

نماینده دشتستان در مورد کوشش های نماینده لامرد برای انتقال مگاپروژه هرمز عسلویه به لامرد گفت: کارگروهی برای آنالیز انتقال مگاپروژه پتروشیمی هرمز تشکیل شده است، در پیگیری های اولیه اعلام شد که مسأله جدی نیست.

وی با بیان اینکه قسمتی از مسأله بعد حقوقی پیدا نموده است، گفت: در بحث مالکیت و زمین در حال آنالیز هستیم. اکنون نمی توان اظهار نظر قطعی در این خصوص داشت. اما من به همراه تعدادی از جوانان بومی، متخصص و حقوق دان در حال آنالیز هستیم.

خودروسازی در کشور احتیاج به یک انقلاب دارد

رضایی بیان نمود: خودروسازی در کشور ما به طور اساسی معیوب است و احتیاج به یک انقلاب دارد. حل معضلات کشور در حوزه خودروسازی احتیاج به یک جراحی و یک تصمیم بزرگ دارد. امیدواریم این دولت تصمیمی جدی در اینباره بگیرد.

وی با اشاره به اینکه تعرفه گذاری های خودروهای داخلی باعث سوءاستفاده بعضی افراد شده است، گفت: مفاسد زیادی در این زمینه وجود دارد، سفره ای بوده و افراد زیادی آنجا استخدام شده اند و حقوق نجومی پرداخت می گردد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: خودروسازان کلان ترین بدهکاران کشور هستند.

ارز ترجیحی از ریشه های توزیع رانت در کشور است

رضایی در مورد ارز 4200 تومانی گفت: ارز ترجیحی یکی از ریشه های توزیع رانت در کشور است چراکه عده ای به جای اینکه آن را صرف تأمین کالای اساسی و دارو نمایند آن را به جیب زده و صرف امور شخصی خود کردند.

وی ادامه داد: من هوادار حذف آن هستم، ولی بهتر است این کار با نهایت پختگی و همراه با پیوست های مختلفی، فرهنگی، رسانه ای و همراه با مطلع کردن مردم باشد تا این جراحی مالی به برترین شکل ممکن اجرایی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1164

به "دخالت نمایندگان در انتصابات یک آفت بزرگ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دخالت نمایندگان در انتصابات یک آفت بزرگ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید