خبرنگاران نماینده روسیه در وین: کوشش آمریکا برای تظاهر به عضویت در برجام به جایی نمی رسد

به گزارش چه خبر آنلاین، مسکو - خبرنگاران - نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین بیان کرد: کوشش های آمریکا برای نشان دادن خود به عنوان عضو برجام هیچ عاقبتی ندارد.

خبرنگاران نماینده روسیه در وین: کوشش آمریکا برای تظاهر به عضویت در برجام به جایی نمی رسد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

میخاییل اولیانوف که نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز است روز پنجشنبه در توییتی با انتقاد از کوشش آمریکا برای قلمداد کردن خود به عنوان عضو برجام نوشت: این اقدام شبیه استهزا عقل سلیم است و افرادی که به این ایده فکر می نمایند مشاوره درستی به مقامات کاخ سفید نمی دهند.

روزنامه نیویورک تایمز یکشنبه شب (7 اردیبهشت) حیله آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران را که بر اساس توافقنامه برجام از 27 مهر ماه سالجاری لغو می گردد، فاش کرد.

به گزارش این روزنامه، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا طرحی را تهیه نموده است که طبق آن ایالات متحده ادعا می نماید که هنوز از نظر حقوقی به عنوان یک دولت شرکت نماینده در توافق هسته ای حضور دارد. اما در اصل این طرح برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران است که پس از توافق هسته ای سال 2015 لغو شد.

اولیانوف توضیح داد: روینمودهای بیشرمامه باید حد و مرزی داشته باشد تا سیاست ملی کشور خود را به بدترین صورت بدنام نکند.

این مقام روس پیشتر نیز خاطرنشان نموده بود: آمریکا می خواهد با این ادعا که هنوز از نظر قانونی عضوی از برجام به حساب می آید، بر این خواسته تاکید کند که حق دارد براساس قطعنامه 2231 شورای امنیت مکانیسم ماشه (مکانیسم اعمال تحریم ها) علیه ایران را بکار اندازد.

نماینده دائمی روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی این رفتار آمریکا را بیشرمانه و به شدت سودجویانه خواند.

آمریکا دو سال پیش به دلایل واهی از برجام خارج شد و کشورهای اروپایی را نیز ترغیب به عدم اجرای برجام و فشار بر ایران با اعمال تحریم های جدید کرد.

تروئیکای اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) حدود چهار ماه پیش با نادیده دریافت تعلل خود در اجرای کامل تعهداتشان در برجام، کوشش کردند تا با سوء استفاده از کارت سوخته ساز وکار حل اختلاف، ایران را به اجرای کامل تعهداتش وادار نمایند.

آنها با صدور بیانیه ای تمایل خود را برای فعال کردن این ساز وکار که بعضی کارشناسان از آن به عنوان مکانیسم ماشه یاد می نمایند، اعلام کردند.

مکانیسم ماشه، بخش نهایی از ساز وکار حل اختلاف ذیل برجام است که می تواند قطعنامه های پیشین سازمان ملل متحد را که بر اساس قطعنامه 2231 تعلیق شده بودند، باز گرداند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 187

به "خبرنگاران نماینده روسیه در وین: کوشش آمریکا برای تظاهر به عضویت در برجام به جایی نمی رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده روسیه در وین: کوشش آمریکا برای تظاهر به عضویت در برجام به جایی نمی رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید