خبرنگاران روسیه خواهان کوشش مضاعف دبیرکل سازمان ملل برای لغو تحریم های آمریکا شد

به گزارش چه خبر آنلاین، مسکو - خبرنگاران - وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای از مخالفت آمریکا و بعضی کشورهای همپیمان آن برای لغو تحریم های یکجانبه و خودداری از اجرای این سیاست در شرایط گسترش جهانی ویروس کرونا ابراز تاسف کرد و از دبیرکل سازمان ملل خواست کوشش خود را برای لغو تحریم ها و اقدامات تبعیض آمیز درجهان بیشتر کند.

خبرنگاران روسیه خواهان کوشش مضاعف دبیرکل سازمان ملل برای لغو تحریم های آمریکا شد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

در بیانیه روز شنبه وزارت امور خارجه روسیه، بر لزوم همبستگی دنیای در برابر شیوع بیماری کرونا در سطح دنیای تاکید شده است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود با اشاره به نقش بی بدیل سازمان ملل در این عرصه گفت: از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در این موضوع که کشورهای غنا، اندونزی، لیختن اشتاین، نروژ، سنگاپور و سوییس بودند، استقبال می کنیم و از تصویب این قطعنامه همچنان حمایت خواهیم کرد.

در ادامه بیانیه گفته شده است: با این حال باید به این واقعیت اشاره نمود که در این سند به بعضی مسائل مهم مربوط به شیوع کرونا که دبیر کل سازمان ملل و سایر مقام های عالیرتبه این سازمان خواهان آن شدند، هیچ اشاره ای نشد.

روسیه در این رابطه پیش نویس بیانیه ای با نام همبستگی در مبارزه با بیماری کرونا را ارائه کرد که در آن بر پایبندی همه کشورهای دنیا به اصول سازمان ملل در خصوص همکاری دولت ها تاکید شده بود.

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود آورده است: در این بیانیه به نقش هماهنگ کننده سازمان بهداشت دنیای در مبارزه با کرونا و اصل همکاری در معین راهبرد مبارزه با انتشار کرونا، شیوه مبارزه با آن تاکید شده و در آن خواهان یاری به کشورهایی که بیشترین آسیب را از این بیماری دیده بودند بویژه کشورهای درحال توسعه شده است.

در ادامه گفته شده است: 28 کشور دنیا مولف این بیانیه بودند اما آمریکا، انگلیس، اتحادیه اروپا، گرجستان و اوکراین مانع تصویب آن شدند، ما بر این باوریم که دبیرکل سازمان ملل در این شرایط فوق العاده باید مصرا خواهان لغو تحریم های تبعیض آمیز گردد.

در ادامه خاطرنشان شده است که روسیه به هماهنگی اقدامات خود در مساله مربوط به بیانیه درباره لغو تحریم ها ادامه می دهد و امیدوار است که همه کشورهای علاقه مند به آن بپیوندند.

در انتها بیانیه وزارت خارجه روسیه گفته شده است: روسیه با پیروی از اصل همبستگی در فرمت دوجانبه و به وسیله سازمان بهداشت دنیای به کشورهای نیازمند به یاری در مبارزه با کرونا یاری می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 114

به "خبرنگاران روسیه خواهان کوشش مضاعف دبیرکل سازمان ملل برای لغو تحریم های آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه خواهان کوشش مضاعف دبیرکل سازمان ملل برای لغو تحریم های آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید