جشنواره طرحهای پژوهشی دانشگاهی در حوزه فضایی برگزار می گردد

به گزارش چه خبر آنلاین، به گزارش خبرنگاران ، دکتر هادی رضایی، عضو هیات علمی و معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی ایران در این باره گفت: با توجه به اینکه وزارت علوم تحقیقات و فناوری، هفته پایانی آذرماه هر سال را به عنوان هفته پژوهش و فناوری نام گذاری نموده است، معاونت پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی نیز ضمن تبریک این هفته به همه پژوهشگران عرصه علم و فناوری به ویژه پژوهشگران و تمامی تلاشگران پژوهشگاه فضایی ایران، همچون سال های گذشته به مناسبت این هفته برنامه های متنوعی را برگزار می نماید.

جشنواره طرحهای پژوهشی دانشگاهی در حوزه فضایی برگزار می گردد

وی گفت: به همین دلیل و به منظور ارج نهادن به پژوهش های اجرا شده در راستای ماموریت ها و فعالیت های پژوهشگاه فضایی ایران با دانشگاه های همکار، جشنواره طرح های پژوهشی دانشگاهی روز دوشنبه، 8 دی امسال از بین بیش از 100 عنوان طرح پژوهشی انتها یافته، برگزار می گردد.

این عضو هیات علمی پژوهشگاه فضایی ایران، معرفی طرح های پژوهشی برگزیده مشترک پژوهشگاه با دانشگاه های مطرح کشور و همچنین آشنایی جامعه دانشگاهی و علمی کشور با پژوهش های کاربردی اجرا شده در راستای پاسخگویی احتیاج صنعت فضایی و نیز شناسایی و معرفی نخبگان دانشگاهی کشور در حوزه فضا را به عنوان اهداف اصلی جشنواره طرح های پژوهشی دانشگاهی مطرح نمود.

وی گفت: در راستای همکاری پژوهشی پژوهشگاه فضایی ایران با دانشگاه های مطرح کشور به منظور استفاده از پتانسیل دانشگاه ها برای انجام پروژه های کسب دانش و فناوری های فضایی، برطرف چالش ها و گلوگاه های پروژه های جاری و آینده، ارتقاء نیروی انسانی با کیفیت و به روز و شناسایی نخبگان رشته های مرتبط با احتیاجهای فضایی کشور، طرح های پژوهشی متعددی تصویب و اجرا شده است.

رضایی ادامه داد: در این همکاری پژوهشی مشترک، پژوهشگاه فضایی ایران با 14 دانشگاه کشور شامل دانشگاه صنعتی شریف، پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه شیراز، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه تبریز، دانشگاه خلیج فارس، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علامه طباطبایی، قراداد همکاری پژوهشی در سه قالب انتها نامه کارشناسی ارشد، رساله دکتری و طرح پژوهشی مستقل منعقد نموده است.

وی افزود: در قالب این قراردادها مجموعاً 274 عنوان طرح پژوهشی به مبلغ 60483 میلیون ریال با این دانشگاه ها به تصویب رسیده است. از این میان، 144 عنوان طرح پژوهشی در مقطع کارشناسی ارشد، 66 عنوان طرح پژوهشی در مقطع دکتری و 64 عنوان طرح پژوهشی به صورت مستقل با اعضای هیات علمی دانشگاه ها در حال اجرا است.

معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه شرح داد: در این طرح ها، 143 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه ها در حوزه های مختلف علوم و فناوری فضایی، به همراه 210 نفر از دانشجویان این دانشگاه ها مشارکت دارند. از سوی دیگر، 116 نفر از محققان و اعضای هیات علمی پژوهشگاه فضایی ایران در این طرح ها به عنوان همکار ناظر پروژه فعالیت دارند.

دکتر رضایی طرح های پژوهشی ذکر شده را بسیار مفید و موثر دانست و گفت: این طرح ها علاوه بر مرتفع ساختن قسمتی از احتیاجهای دانشی و فناورانه پژوهشگاه فضایی ایران، در پروژه های جاری و آینده و همچنین جهت دهی نزدیک به 200 پروژه دانشجویی در راستای احتیاجهای فضایی کشور، منجر به دستاوردهای پژوهشی از قبیل انتشار مقالات ISI، علمی-پژوهشی و ثبت اختراع نیز خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 586

به "جشنواره طرحهای پژوهشی دانشگاهی در حوزه فضایی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره طرحهای پژوهشی دانشگاهی در حوزه فضایی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید