صندلی مردمی دانشگاهها باعث توسعه کمی و کیفی آنها خواهد شد

به گزارش چه خبر آنلاین، به گزارش خبرنگاران، دکتر نصرت الله ضرغام ظهر یکشنبه در نشست مشترک پرسش و پاسخ اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پایه، علوم پزشکی، دانشگاه زنجان گفت: انسانهایی که دید آرمانی افق بلند در نگاهشان باشد می تواند کارهای ارزشمندی انجام دهد.

صندلی مردمی دانشگاهها باعث توسعه کمی و کیفی آنها خواهد شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات رفتن به کانادا برای تحصیل هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

وی جمعیت دانشجویی کشور را 5. 4 میلیون نفر بیان کرد و ادامه داد: بخشی از فارغ التحصیلان که برای آنها هزینه شده و زمانی که باید از آموخته های آنان بهره برداری گردد کار در شان آنان وجود ندارد.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران ریاست جمهوری با بیان اینکه دانشگاه ها باید در زمینه ایجاد تنوع در زمینه کسب درآمدها، فکر جدیدی بنمایند ادامه داد: تا زمانی که بودجه آموزش عالی و پژوهش ها از سوی دولت تامین می گردد، تامین اعتبار مورد احتیاج تحقیقات و پژوهش ها کار سختی خواهد بود.

ضرغام اضافه نمود: مراکز علمی را باید به سمت کیفیت به موازات کمیت راهنمایی کنیم تا آموخته های فرزندان ما در هر جای جهان خریدار داشته باشد.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران کشور با بیان اینکه دانشگاه بایستی تنوع در میزان در آمد های ملی ایجاد نمایند اضافه نمود: باید فکر روشنی در ایجاد تنوع درآمدها، نگاههای جامع و استانداردهای لازم ایجاد گردد.

ضرغام اضافه نمود: اگر اهداف و هویتمان را با یک برنامه راهبردی محقق کنیم، صندلی خود را در جهان پیدا خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه شورای پژوهشی علمی کشور در سال 1368 ایجاد شد اضافه نمود: هدف سیاست گذاری برای تحقیقات بود که با دو اشکال فاقد ساختاری سازمانی وعدم منابع اقتصادی بود که موجب شد این سیاستگذاری تاثیر گذار نباشد.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران کشور با بیان اینکه در زمینه فناوری کشور رشد خوبی داشته اضافه نمود:در این زمینه اروپایی ها نقش ویژه ای داشتند و در سایه توسعه علمی توسعه فنی ایجاد شد.

ضرغام خاطر نشان کرد:همه کشورها احتیاجمند ارتباطات علمی هستند و کشور ما نیز به ارتباطات علمی و بین المللی سخت احتیاجمند است.

وی توضیح داد:ایران در ارتباطات پیش قدم بوده و اساتید هم از ظرفیت های علمی خوبی برخوردار هستند که می توانیم از ظرفیت های اقتصادی بنیاد حمایتی و اهداف راهبردی محقق کنیم.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران کشور خاطر نشان کرد: بنیاد به اشکال مختلف از پژوهشگران کشور حمایت می نماید که در این زمینه 200 هئیت علمی با ما همراه هستند.

ضرغام با بیان اینکه 13 کارگروه تخصصی پزشکی، علوم پایه، علوم زیستی و در رشته های علوم انسانی و کارگروه آلاینده های زیست محیطی وسلامت وجود دارد اضافه نمود: تصمیم گیرنده های اصلی کارگروه ها هستند.

رئیس حمایت از پژوهشگران با اشاره به راه اندازی برنامه کرسی پژوهشی در کشور گفت:21 کرسی پژوهشی مصوب شده که دانشجوی دکترا و چاپ کتاب از دستاوردهای این کرسی بوده که در پروژه های تحقیقاتی یاری بسیاری نموده است.

ضرغام یاری به ثبت اختراعات در کشور را مورد تاکید قرار داد و اضافه نمود: کل هزینه اختراع برای مخترعین پرداخت می گردد.

ضرغام هدف بنیاد را در بالا بردن استعدادهای کشور دانست و اظهار کرد: پرورش و شناسایی و شکوفا و در خور این استعدادها ایجاد اشتغال است که به دنبال آن توسعه ملی و رفاه اجتماعی ایجاد می گردد.

وی ادامه داد:علم و ایمان اگر در کنار یکدیگر باشند سعادت بشری حاکم خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 171

به "صندلی مردمی دانشگاهها باعث توسعه کمی و کیفی آنها خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندلی مردمی دانشگاهها باعث توسعه کمی و کیفی آنها خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید