تولید محتوا در مدح امام حسن مجتبی (ع) سوژه شعرای آیینی کشور

به گزارش چه خبر آنلاین، دومین کنگره ملی شعر امام حسن مجتبی (ع) با هدف ایجاد انگیزه در شاعران آیینی برای تولید محتوا با این مضمون، در البرز در حال برگزاریست.

تولید محتوا در مدح امام حسن مجتبی (ع) سوژه شعرای آیینی کشور

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، هادی جان فدا، دبیر کنگره ملی شعر امام حسن مجتبی (ع)، امروز در پاسخ به این سوال که مبنای انتخاب امام حسن مجتبی (ع) از بین ائمه معصومین برای برگزاری کنگره شعر چیست، اظهار کرد: از آنجا که امام حسن مجتبی (ع) به عنوان یکی از خمسه طیبه در شعر آیینی، مظلوم واقع شده، در حالیکه بسیاری از شعرای کشور به واقعه عاشورا پرداخته و خوشبختانه غنی از شعر عاشورایی و مدح ائمه معصومین (ع) به ویژه امام حسین (ع) هستیم؛ در دبیرخانه شعر آیینی استان البرز، برگزاری کنگره شعر امام حسن در دستور کار قرار گرفت.

وی هدف از برگزاری کنگره ملی شعر امام حسن مجتبی (ع) را تشویق شاعران برای تولید محتوا در مدح و سیره این پیشوای شیعیان و فراهم کردن بستر شناخت کریم اهل بیت (ع) با استفاده از ابزار هنر ذکر کرد و گفت: بر اساس تصمیم دبیرخانه شعر آیینی استان البرز سال گذشته اولین دوره کنگره شعر امام حسن مجتبی (ع) با شرکت 300 شاعر برگزار و بیش از هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد که از بین این آثار با نظر هیئت داوران 8 اثر به عنوان آثار برگزیده، انتخاب شدند.

دبیر کنگره شعر امام حسن مجتبی (ع) با اشاره به استقبال فراوان شعرا و هنرمندان عرصه شعر و ادبیات آیینی کشور از کنگره شعر امام حسن مجتبی (ع)، افزود: خوشبختانه آثار فاخری با این مضمون، تولید و به گنجینه شعر و ادب آیینی کشور اضافه شد.

وی با بیان اینکه امسال دومین دوره کنگره ملی شعر امام حسن مجتبی (ع) در البرز برگزار می شود، گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این کنگره تا 14 شهریور خواهد بود و تا کنون 100 شاعر در کنگره شرکت کردند.

جان فدا با اشاره به فراخوان برگزاری کنگره شعر امام حسن (ع) تحت عنوان حدیث حُسن، یادآور شد: این کنگره در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می شود که بخش اصلی شامل شعر فارسی در مدح، منقبت و مراثی امام حسن مجتبی (ع) و بخش ویژه شامل شعر فارسی در مدح، بیان فضائل و معرفی دختران مکرمه کریم اهل بیت (ع) است که علاقمندان به شرکت در این کنگره می توانند آثار خود را تا 14 شهریورماه جاری در همه قالب های شعر فارسی به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.

وی افزود: علاقمندان به شرکت در این کنگره آثار خود را از طریق پیام رسان های بله، ایتا، سروش و واتساپ به شماره 09379476473 و [email protected] به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

دبیر کنگره شعر امام حسن مجتبی (ع) زمان برگزاری اختتامیه دومین دوره کنگره ملی شعر امام حسن (ع) را ایام شهادت این تمام همام در ماه صفر ذکر کرد و افزود: سال گذشته این مراسم به صورت عمومی در امامزاده حسن (ع) کرج برگزار و با استقبال چشمگیر مردم روبرو شد. امسال با توجه به شرایط کرونایی نحوه برگزاری مراسم اختتامیه هنوز تعیین نیست و براساس شرایط استان و با رعایت پروتکل های بهداشتی در این خصوص تصمیم گیری می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 398

به "تولید محتوا در مدح امام حسن مجتبی (ع) سوژه شعرای آیینی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید محتوا در مدح امام حسن مجتبی (ع) سوژه شعرای آیینی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید