توقف تخلف در بازار سنتی یزد

به گزارش چه خبر آنلاین، محمدرضا فلاحتی، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان یزد از توقف طرح بازسازی و بازسازی بازار سنتی و تاکید بر اصلاح فرایند اجرا عملیات عمرانی طرح مذکور اطلاع داد و اظهار کرد: این بخش از طرح در حال انجام بازار سنتی یزد، مربوط به حدود دو تا سه ماه گذشته بوده که در شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی یزد نیز به تصویب رسیده است.

توقف تخلف در بازار سنتی یزد

وی با بیان این که این طرح مصوب، باید با تکنیک معماری ستی و طاق و طویزه باید اجرا گردد، گفت: طرح مذکور به منظور بازسازی بازار و ساماندهی سیما و منظر آن به ایجاد ستون هایی در بازار منجر خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: این طرح با موضوع فرمانداری یزد و با همکاری دستگاه های مرتبط شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی، ادارات برق، مخابرات و همچنین آب و فاضلاب همراه با بازدید دوره ای انجام شد به طوری که در ابتدای این طرح اقداماتی در راستا گشت از پشت بام ها و داخل بازار انجام شد.

وی با بیان این که بازسازی بازار و تهیه طرح بازسازی و احیا بازارچه های شاهزاده فاضل، خان و زرگری و همچنین بازارچه های اطراف توسط شهرداری به وسیله مشاور صورت گرفته است، گفت: بازسازی اضطراری بازار توسط میراث فرهنگی با اعتبار 300 میلیون تومان در حوزه سبک سازی و آجر فرش پشت بام بازار انجام شد.

فلاحتی در خصوص دیگر اقدامات صورت گرفته توضیح داد: اقدامات اضطراری دیگری با مشارکت شهرداری ناحیه تاریخی شامل پاکسازی و جمع آوری الحاقات بازار مانند کانال های کولر و کولرهای فرسوده، جمع آوری آنتن های رها شده، سیم های برق و لامپ های داخل بازار، ساماندهی کابل های برق و مخابرات توسط شرکت توزیع برق و همچنین مخابرات براساس مشاور مورد تایید شهرداری انجام شد.

این مسئول از تهیه طرح ساماندهی و بازسازی بازارچه دروازه مهریز و همچنین دروازه مهریز در نزدیکی مسجد فرط توسط شهرداری ناحیه تاریخی اطلاع داد و گفت: جمع آوری شیروانی ها و مسقف شدن بازار به صورت سنتی در این طرح مورد آنالیز نهاده شد.

ایسنا نوشت، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان یزد در خاتمه گفت: در حال حاضر نیز این طرح در دست اجراست و شهرداری نسبت به ایجاد ستون هایی در بازار اقدام می نماید اما به علت تخلفاتی در استفاده از مصالح توسط ادراه کل میراث فرهنگی اخطار و تداوم این فعالیت مکلف به اصلاح سازه شد و با توجه به نوع معماری طاق و تویزه اصلاح این سازه بدون تخریب، ممکن است.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 386

به "توقف تخلف در بازار سنتی یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف تخلف در بازار سنتی یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید