توافق با سه بانک برای اعطای کارت اعتباری سهام عدالت

به گزارش چه خبر آنلاین، تهران (پانا) - رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت که دامنه نوسان مثبت و منفی پنج بود که با تصمیم گیری امروز به مثبت شش و منفی دو رسید.

توافق با سه بانک برای اعطای کارت اعتباری سهام عدالت

به گزارش ایلنا، محمد علی دهقان دهنوی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین مصوبات شورای عالی بورس گفت: شورای عالی بورس 4 مصوبه مهم داشت که مهمترین آن تغییر دامنه نوسان بود.

وی ادامه داد: متغیرهای اقتصادی تلاطم هایی داشتند که بازارها را تحت تاثیر قرار دادند بنابراین با توجه به نااطمینانی هایی که در بازار ایجاد شد با تصمیماتی که شورای عالی گرفت فرصت تحلیل را به سهامداران و مردم دادیم.

دهقان دهنوی با تاکید بر تغییر دامنه نوسان گفت: دامنه نوسان مثبت و منفی پنج بود که با تصمیم گیری امروز به مثبت شش و منفی دو رسید.

رییس سازمان بورس اضافه کرد: تصمیم دیگری که امروز در جلسه شورای عالی گرفتیم این بود که تغییرات حجم مبنا در اختیار سازمان قرار گیرد که انتشار اوراق تبعی را الزام می نماید.

دهقان دهنوی اضافه کرد: همچنین تصمیم دیگر شورای عالی این بود که اعتبار خرید کارگزاری ها تا 60 درصد افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به زمان اجرای این مصوبات گفت: طبق روال معمول مصوبات شورا پس از 72 ساعت اجرایی می گردد از آنجایی که چهارشنبه تعطیل است مصوبات از صبح شنبه به اجرا خواهد رسید.

دهقان دهنوی گفت: این مصوبات به فضای کلی بازار سرمایه و متغیرها یاری می نماید تا شرایط بهتری حاکم گردد.

رییس سازمان بورس با تاکید بر اینکه کالاهایی که وارد بورس کالا می شوند شامل قیمت گذاری نباید باشند تاکید نمود: براساس ماده 18 توسعه ابزارها، کالاهایی که در بورس عرضه می شوند نباید مشمول قیمت گذاری باشند. که در حال مذاکره با نهادهای مسوول هستیم تا این مشکل رفع گردد.

وی ادامه داد: موضوعاتی دیگر از جمله افزایش حامل های انرژی و تغییر نرخ خوراک پتروپالایشی ها در حال آنالیز و پیگیری هستند و با توجه به شرایط بازار سرمایه نسبت به این موضوعات تصمیم می گیریم.

دهقان دهنوی با اشاره به پیش بینی های منتشر شده از بازار سرمایه در فضای مجازی گفت: رصد بازار وظیفه ماست و همواره این اقدام را انجام می دهیم و به دنبال ارتقای سیستم های نظارتی هستیم. اما همواره این پیش بینی ها وجود دار. موضوع مهم تغییر دامنه نوسان است که طبق تصمیم شورای عالی بورس، دامنه نوسان در بخش پایین را کوچک و کمتر در نظر گرفتیم تا مردم فرصت تحلیل و تصمیم برای دارایی خود داشته باشند .

رییس سازمان بورس ادامه داد: با سه بانک توافقاتی داشتیم تا کارت اعتباری سهام عدالت هرچه زودتر به اجرا برسد و سهامداران بتوانند از این کارت اعتباری استفاده نمایند.

دهقان دهنوی همچنین با اشاره به بحث متخلفان در بازار سرمایه گفت: نظارت بر افراد در بازار سرمایه وظیفه سازمان است که این وظیفه به طور مستمر در حال اجرا است اما نمی خواهیم هیاهو ایجاد کنیم و نباید با رسانه ای کردن این موضوعات به آرامش بازار سرمایه صدمه بزنیم.

رییس سازمان بورس با تاکید بر اینکه برخوردها نظامند می شوند گفت: پرونده های زیادی وجود دارد که بعضی از این پرونده در خود سازمان حل می شوند که این پرونده ها معمولا با تذکر قابل حل شدن هستند اما بعضی از پرونده ها هم وارد فرآیند قضایی خواهند شد.

دهقان دهنوی همچنین درباره ایجاد کانون سهامداران خرد تاکید نمود: معتقدم که سهامداران خرد باید تریبون رسمی داشته باشند تا مطالبات خود را از آن طریق دنبال نمایند و ایجاد این کانون در برنامه های من وجود دارد و کارهای اولیه آن را انجام داده ایم و قطعا در این دوره برای تشکیل کانون سهامداران خرد اقدام می گردد .

وی همچنین با بیان اینکه توسعه نهادهای اقتصادی از دیگر محورهای من در بازار سرمایه است گفت: توسعه بازار نیازمند نهادی اقتصادی است که این نهادها به نوعی مانند بازار عمل نمایند و این موضوع را با توسعه نهادهای اقتصادی اعم از سبدگردان ها ، کارگزاری ها و... دنبال می کنیم.

وی اضافه کرد: شرایط را آماده می کنیم تا نهادهای اقتصادی از نظر تعداد و تنوع افزایش یابند.

رییس سازمان بورس در باره افزایش عرضه های اولیه گفت: بحث اصلی افزایش سرمایه گذاری ورود شرکت های جدید هستند که این برنامه را با قدرت بیشتری پیش می بریم اما تمام تصمیمات باید با شرایط بازار دنبال گردد و بازار باید کشش آن را داشته باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 700

به "توافق با سه بانک برای اعطای کارت اعتباری سهام عدالت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق با سه بانک برای اعطای کارت اعتباری سهام عدالت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید