تمرین فضانوردان آمریکایی در آستانه پرتاب به فضا

به گزارش چه خبر آنلاین، موشک فالکون-9 قرار است ساعت 16:33 به وقت محلی (20:33 گرینیچ) روز چهارشنبه از پایگاه فضایی کندی در فلوریدا به مدار زمین پرتاب گردد. این موشک از پنجشنبه گذشته بر روی سکوی پرتاب مستقر شده است.

تمرین فضانوردان آمریکایی در آستانه پرتاب به فضا

پرتاب فضانورد با استفاده از فضاپیمای شرکت خصوصی مرحله تازه ای از عملیات ناسا است

داگ هرلی و باب بنکن، دو فضانورد آمریکایی که قرار است چهارشنبه از فلوریدا به مدار زمین سفر نمایند، مرحله دیگری از تمرین های نهایی خود را انجام داده اند.

سازمان ملی هوا-فضای آمریکا، ناسا اظهار داشت که این دو یکشنبه با پوشیدن لباس های فضانوردی جدید، در داخل فضاپیمای دراگون تمرین کردند. داگ هرلی و باب بنکن نخستین فضانوردان آمریکایی هستند که پس از نه سال وقفه از خاک آمریکا به فضا پرتاب می شوند.

آن ها قرار است با کپسول فضایی دراگون که با موشک فالکون 9 به مدار زمین پرتاب می گردد، به ایستگاه بین المللی فضایی سفر نمایند.

موشک فالکون-9 قرار است ساعت 16:33 به وقت محلی (20:33 گرینیچ) روز چهارشنبه از پایگاه فضایی کندی در فلوریدا به مدار زمین پرتاب گردد. این موشک از پنجشنبه گذشته بر روی سکوی پرتاب مستقر شده است.

در صورت مساعد نبودن شرایط آب و هوایی، پرتاب این موشک به روز شنبه موکول خواهد شد. پس از توقف پرواز شاتل های فضایی ناسا در سال 2011، فضانوردان آمریکایی با یاری فضاپیمای سایوز روسیه به این ایستگاه سفر می کردند.

داگ هرلی و باب بنکن قرار است چهارشنبه به مدار زمین پرتاب شوند

فضاپیمای رفت و برگشت دراگون که از آن به عنوان تاکسی فضایی جدید ناسا نام برده می گردد، از طریق شرکت خصوصی اسپیس ایکس طراحی و ساخته شده و در مالکیت این شرکت است.

ناسا قرار است از این پس برای فرستادن فضانورد به ایستگاه بین المللی فضایی از خدمات شرکت های اسپیس ایکس و بویینگ استفاده کند. این دو شرکت مجازند علاوه بر ناسا، به سازمان ها و شرکت های دیگر هم خدمات عرضه نمایند.

منبع: فرادید
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 246

به "تمرین فضانوردان آمریکایی در آستانه پرتاب به فضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرین فضانوردان آمریکایی در آستانه پرتاب به فضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید