تصمیم دولت احیای واحد های تعطیل و نیمه تعطیل است

به گزارش چه خبر آنلاین، معاون توسعه روستایی و منطقه ها محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: احیا و راه اندازی واحد های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل از جمله برنامه های دولت در نهضت احیاست.

تصمیم دولت احیای واحد های تعطیل و نیمه تعطیل است

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، سیدامیرحسین مدنی، معاون توسعه روستایی و منطقه ها محروم نهاد ریاست جمهوری در سفر یک روزه به مشهد ضمن دیدار با مسئولان استانی، از واحد های تولیدی تعطیل شده در حاشیه شهر مشهد بازدید کرد.

مدنی در حاشیه بازدید از یک واحد تعطیل شده تولید رب گوجه فرنگی به خبرنگاران گفت: بر اساس آمار اکنون در حوزه واحد های بخش های مختلف معدنی، کشاورزی و صنعتی بیش از 30 هزار واحد تعطیل شده و راکد داریم.

معاون توسعه روستایی و منطقه ها محروم نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: بعضی از این واحد ها ممکن است قابل احیا نباشند، اما دست کم 20 تا 25 درصد قابل احیا هستند که در قالب نهضت احیا برای بازگرداندن آن ها به چرخه تولید تلاش می کنیم.

وی اظهار کرد: مساله مهمی که اکنون کشور درگیر آن است تعطیلی بخشی از واحد های صنعتی است که قابلیت احیا و بازگشت به چرخه تولید را دارند.

مدنی اضافه کرد: بعضی از این واحد ها به دلیل مسائلی که در سال های گذشته هم در بخش های مدیریت، تحریم و تامین اقتصادی وجود داشته دچار چالش هایی شده اند که بعضی با تامین اقتصادی قابل حل است، بعضی مشکل تامین اقتصادی نداشته و گرفتار پاره ای مسائل حقوقی هستند که با یک تدبیر و تصمیم گیری به موقع می توان آن ها را به چرخه فعالیت بازگرداند و البته شماری از تولید برگرداند و البته حل مشکل بعضی از این واحد ها نیز احتیاجمند اتخاذ تصمیمات فراقوه ای است.

وی گفت: برآورد ما این است که بیش از 50 درصد از این واحدها، مسائل اقتصادی ندارند و تعطیلی آن ها به دلیل بروز مسائل حقوقی، ساختاری، مدیریتی و تکنولوژی است که رفع آن احتیاج به اقدام و رسیدگی نهضتی دارد.

مدنی بیان نمود: از طریق ستاد های تسهیل و رفع موانع تولید که در استان ها تشکیل می شود، تدابیری در این خصوص اندیشیده است و بنای دولت بر این است که در راستا احیای واحد های اقتصادی تعطیل شده در سال های اخیر حرکت کند.

بازدید از یک واحد تولید پوشاک در روستای کشف، واحد های فناور روستای عسکریه و چند واحد بسته بندی فرآورده های گوشتی در روستای چاهشک و دیدار با استاندار خراسان رضوی از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون توسعه روستایی و منطقه ها محروم ریاست جمهوری به این استان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1274

به "تصمیم دولت احیای واحد های تعطیل و نیمه تعطیل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم دولت احیای واحد های تعطیل و نیمه تعطیل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید