تصاویر تکان دهنده از فداکاری خانم معلم ، تدریس با درد روی تخت در کلاس درس

به گزارش چه خبر آنلاین، آموزگار پایه چهارم دبستان که تحت عمل جراحی سختی قرار گرفته، با وجود درد و شرایط نامطلوب جسمانی، از تدریس به دانش آموزان دست نکشیده است و همچنان در کلاس درس حاضر می گردد.

تصاویر تکان دهنده از فداکاری خانم معلم ، تدریس با درد روی تخت در کلاس درس

به گزارش خبرنگاران، بیماری نتوانست او را زمین گیر کند؛ درد کمر امانش را بریده و به سختی خودش را جابه جا می نماید؛ بر روی یک میز پایه کوتاه در گوشه ای از کلاس آرمیده و در حالی که با درد ناشی از دیسک کمر دست و پنجه نرم می نماید همچنان با انگیزه مشغول درس دادن به دانش آموزان است. در این یک ماه که با این شرایط در کلاس درس حاضر می گردد از انجام هیچ کاری برای تدریس به دانش آموزان فروگذار ننموده و معتقد است روند آموزش و یادگیری دانش آموزان نباید دچار وقفه گردد.

جراحی اورژانسی را به تعویق انداختم

معصومه برهانیان آموزگار پایه چهارم دبستان شهیدان لطیف زاده داراب است که پس از جراحی دیسک کمر خود در حالی که سه ماه استراحت پزشکی داشته و حتی نیروی جایگزین برای کلاس وی هم معین شده بود؛ با فداکاری خود برای اینکه دانش آموزان دچار افت تحصیلی نشوند با شرایط درازکش در کلاس درس حاضر می گردد و به دانش آموزان تدریس می نماید.

وی درخصوص شرایط بیماری اش گفت: اول بهمن ماه جراحی اورژانسی داشتم؛ دیسک کمرم پاره شده بود و ماده برجسته شده دیسک وارد کانال نخاعی شده و مجرای نخاعی ام مسدود شده بود. لذا پزشکم تأکید بسیاری داشت که باید هر چه سریعتر تحت عمل جراحی قرار بگیرم.

او ادامه داد: برای اینکه دانش آموزان دچار افت تحصیلی نشوند، روز و تاریخ عمل جراحی را به گونه ای تنظیم کردم تا دوره نقاهت پس از عملم با تعطیلات عید نوروز همزمان گردد؛ 20 اسفند ماه عمل جراحی انجام دادم و به مدت پنج روز پس از تعطیلات عید هم مرخصی استعلاجی گرفتم تا استراحت کنم اما بعد از آن تصمیم گرفتم به کلاس درس برگردم. این در حالی بود که سه ماه استراحت پزشکی داشتم و حتی نیروی جایگزین من برای کلاس هم معین شده بود.

نتوانستم دانش آموزانم را رها کنم

این آموزگار که تنها به علت احتیاج روحی دانش آموزان در کلاس حضور یافته است در این باره گفت: دانش آموزان به تدریس من عادت نموده اند. آنها را مثل بچه های خودم می دانم و نمی خواستم در این شرایط رهایشان کنم؛ زمانی که به آنها گفتم عمل جراحی در پیش دارم و برایم ادامه تدریس امکانپذیر نیست نگرانی و استرس را در نگاه آنها دیدم و حتی با اینکه به آنها تأکید کردم که برای ادامه سال با مسئله ای روبه رو نمی شوند و قرار است معلمی به جای من تدریس را در این کلاس ادامه دهد اشک در چشمان بعضی از آنها جاری شد. همین مسئله باعث شد که نسبت به رفتنم تجدید نظر کنم.

وی افزود: در حال حاضر یک میز پایه کوتاه با یک پتو و بالش در کلاس گذاشته ایم که بر روی آن می خوابم و به صورت درازکش تدریس می کنم. از روزی که با این شرایط به تدریس می پردازم تغییرات بسیاری را در دانش آموزان مشاهده نموده ام. کوشش بیشتر و ارتقای سطح تحصیلی آنها در این مدت کاملا مشهود است. آنها به من می گویند از زمانی که شما با این شرایط به ما آموزش می دهید ما انگیزه بیشتری برای درس خواندن پیدا نموده ایم. این کار باعث شد آنها مسئولیت پذیری را فرابگیرند. دیروز هم دانش آموزان برایم جشن روز معلم گرفتند و این کار برای من ارزش بسیاری داشت.

انتظار و توقعی برای خودم ندارم اما...

برهانیان ادامه داد: من این کار را با عشق و به علت مسئولیت پذیری انجام دادم و برای انجام این کار انتظار و توقعی از کسی ندارم. اما از مسئولان خواهشمندم تدابیری برای رسیدگی به مدرسه شهیدان لطیف زاده و بهتر شدن شرایط نامطلوب این مدرسه اتخاذ نمایند.

وی به شرایط نامطلوب مدرسه شهیدان لطیف زاده داراب اشاره نمود و گفت: متأسفانه این مدرسه از تجهیزات و امکانات کافی برخوردار نیست؛ نیمکت های کلاس بسیار قدیمی، فرسوده و غیراستاندارد هستند و حتی معلمان صندلی برای نشستن ندارند. از اول مهر به خاطر صندلی نامناسبی که مجبور بودم بر روی آن به تدریس بپردازم درد دیسک کمرم تشدید شد. برای حل این مشکل نامه ای را به آموزش و پرورش ارسال کردم اما نتیجه بخش نبود.

مدرسه ای که میز و صندلی و نیمکت استاندارد ندارد

او اعلام کرد: بدون شک سرانه ای برای مدارس جنوب شهر معین شده است و می توان از این اعتبارات برای رسیدگی به شرایط زیرساختی این مدرسه بهره گرفت.

برهانیان یادآور شد: سال جاری برای نخستین بار تصمیم گرفتم در این مدرسه که جزو مدارس منطقه ها محروم محسوب می گردد به تحصیل بپردازم. متأسفانه بیشتر اولیای دانش آموزان این مدرسه از نظر مالی ضعیف هستند و 70 درصد از دانش آموزان این مدرسه زیر پوشش کمیته و بهزیستی هستند. 70درصد رقم کمی نیست. چرا به شرایط نامطلوب این مدرسه توجهی نمی گردد؟ چرا تمام امکانات به مدارس منطقه ها بالا اختصاص می یابد؟ دانش آموزان این مدرسه هم حق دارند از امکانات لازم بهره ببرند.

این آموزگار که با این ایثار و فداکاری سال جاری به عنوان معلم با شاخص جلوه های معلمی انتخاب و معرفی گردید، ابراز کرد: امیدوارم بتوانیم مسائل دانش آموزان این مدرسه را به گوش خیرین و مسئولان استان برسانیم تا حداقل امکانات اولیه مانند نیمکت و میز و صندلی برای این مدرسه تهیه گردد. دانش آموزان این مدرسه به حمایت و توجه مسئولان احتیاجمند هستند.

شهرستان داراب در فاصله 225 کیلومتری مرکز استان فارس واقع شده است.

تدریس با درد دیسک کمر - معلم دارابی معلم دارابی - تدریس با درد و بیماری معلم دارابی - تدریس با درد و بیماری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1402 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1449

به "تصاویر تکان دهنده از فداکاری خانم معلم ، تدریس با درد روی تخت در کلاس درس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر تکان دهنده از فداکاری خانم معلم ، تدریس با درد روی تخت در کلاس درس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید