تشکیل کنسرسیومی از قطعه سازان خودرو زمینه ساز رقابت است

به گزارش چه خبر آنلاین، تهران (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد تشکیل کنسرسیومی از قطعه سازان را برای فراوری خودرویی ایمن و با کیفیت و ایجاد رقابت در فراوری خودرو ارایه داد و بر آمادگی این وزارتخانه برای حمایت لازم تاکید نمود.

تشکیل کنسرسیومی از قطعه سازان خودرو زمینه ساز رقابت است

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

علیرضا رزم حسینی در جلسه با قطعه سازان خودرو ضمن ارایه پیشنهاد مزبور، اضافه نمود: وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی دارد که برای ایجاد رقابت در بازار خودرو از رقبای توانمند حمایت کند، زیرا شکستن انحصار در فراوری خودرو مسیری منطقی برای آینده صنعت خودروسازی کشور است.

وی با بیان اینکه فراوری خودرو در جهان بر اساس احتیاج مشتری انجام می گردد، توضیح داد: شرکت های توانمند قطعه ساز به وسیله ترکیب شدن با یکدیگر کنسرسیومی برای فراوری خودرو می توانند تشکیل دهند و روی فناوری، نوآوری با ریسک پذیری کار نمایند.

به گفته وزیر صنعت، باید تصدی گری دولت در حوزه خودرو کاهش یابد، ایجاد کنسرسیوم خودروسازان و قطعه سازان مسیری برای کاهش هزینه های دولت درصنعت خودروسازی است که احتیاجمند اصلاحات ساختاری است.

رزم حسینی همچنین ایجاد رقابت در بازار خودرو را سبب فراوری خودرویی با کیفیت و با تنوع بیشتر دانست.

وی اضافه نمود: قطعه سازان در شرایط سخت تحریم ها و با وجود همه محدودیت ها به صنعت خودرو یاری کردند و همگام و همراه با خودروسازان بودند.

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور از ارسال نامه این انجمن به وزیر صنعت، معدن و تجارت با مضمون رسیدگی به مسائل قطعه سازان خودرو در تأمین فولاد در مچینگ فولاد مبارکه اطلاع داد و گفت: قطعه سازان برای تحقق جهش فراوری 15 هزار تن فولاد احتیاج دارند.

اکنون مجموع بدهی خودروسازان به زنجیره تامین داخلی به 40 هزار میلیارد تومان رسیده و مانده بدهی معوق معین تکلیف نشده خودروسازان به قطعه سازان بیش از 10 هزار میلیارد تومان است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 610

به "تشکیل کنسرسیومی از قطعه سازان خودرو زمینه ساز رقابت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کنسرسیومی از قطعه سازان خودرو زمینه ساز رقابت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید