تداوم سرریز سد کمال صالح تا 20 روز آینده

به گزارش چه خبر آنلاین، خبرنگاران/مرکزی مدیر امور بهره برداری و نگهداری سد و سامانه انتقال آب سد کمال صالح شازند از ادامه سرریز سد تا 20 روز آینده اطلاع داد.

تداوم سرریز سد کمال صالح تا 20 روز آینده

محسن بهادری در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به شرایط بسیار مطلوب سد کمال صالح از نظر حجم آبگیری و سرریز، اعلام کرد: در حال حاضر حجم سد 95.5 میلیون مترمکعب است و به دلیل بارش های مطلوب سد از اوایل فروردین به میزان 20 مترمکعب در ثانیه وارد مرحله سرریز شد و این امر همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر احیانا بارندگی دریافت نگردد، سرریز سد تا 20 روز آینده ادامه خواهد داشت، اضافه نمود: در حال حاضر 3.5 مترمکعب در ثانیه ورودی آب به سد را شاهد هستیم و میزان خروجی نیز دو مترمکعب بر ثانیه است و 1.5 مترمکعب بر ثانیه نیز برای شرب شهر اراک و صنعت استحصال می گردد.

بهادری با بیان اینکه در شرایط کنونی سد در شرایط کاملا مطلوبی قرار گرفته است، گفت: ورودی آب از رودخانه های قلعه نو و تیره حدود 3.5 مترمکعب بر ثانیه است، اما با نصب پمپ و نصب کف کش در اطراف این دو رودخانه روبرو هستیم که ورودی آب به سد از سرشاخه ها را کاهش می دهد.

وی توضیح داد: نصب این پمپ ها کاملا غیرقانونی است و تیم گشت و بازرسی سد در پی شناسایی و جمع کردن این پمپ ها هستند، اما به دلیل اینکه این برداشت ها در مناطق صعب العبور صورت می گیرد امکان تردد با خودرو نیست و بازرسان باید به صورت پیاده موارد را شناسایی نمایند.

مدیر امور بهره برداری و نگهداری سد و سامانه انتقال آب سد کمال صالح شازند اضافه نمود: همچنین به دلیل استقرار این پمپ ها در مناطق صعب العبور تا به امروز امکان برآورد تعداد پمپ ها و حجم برداشت میسر نشده است، اما به هرحال به دلیل تخلف اجرا شده درصدد شناسایی متخلفان هستیم، البته حقابه برهای مجاز که از این رودخانه سهم دارند، حقابه خود را دریافت می نمایند اما بعضی به صورت غیرقانونی پمپ نصب نموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 205

به "تداوم سرریز سد کمال صالح تا 20 روز آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم سرریز سد کمال صالح تا 20 روز آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید