تاکید مجدد ایران و جمهوری آذربایجان بر افزایش روابط دوجانبه در بخشهای مختلف

به گزارش چه خبر آنلاین، دو مقام ارشد جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان در گفت وگو با هم بر تداوم افزایش همکاریها در بخشهای مختلف از جمله تجاری و مالی تاکید کردند.

تاکید مجدد ایران و جمهوری آذربایجان بر افزایش روابط دوجانبه در بخشهای مختلف

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دو مقام ارشد دولت ایران و آذربایجان در گفت وگو باهم بر ضرورت افزایش روابط محبت آمیز و افزایش همکاریها در حوزه ها و بخشهای مختلف تاکید کردند.

به نوشته خبرگزاری ترند شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان روز یکشنبه با محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران تلفنی گفت وگو کرد. در این تماس تلفنی، دو طرف بر توسعه روابط دوجانبه در حوزه های مختلف به ویژه اقتصاد، تجارت، صنایع، حمل ونقل کالا و ترانزیت تاکید کردند.

این دو مقام ارشد آذربایجانی و ایرانی همچنین در زمینه نحوه افزایش روابط دوجانبه و مقابله با ویروس کرونا و به اشتراک گذاری تجربیات در زمینه مهار این بیماری رایزنی کردند. مصطفی اف و واعظی در این گفت وگو بر باز بودن مرزهای دو کشور با وجود ویروس کرونا و تداوم صادارات و وادارات کالا تاکید کردند.

چندی قبل حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در ملاقات الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان از افزایش روابط دو جانبه تهران - باکو ابراز خرسندی کرد و اضافه نمود که باید در روابط تجاری بین دو کشور همسایه از پول ملی استفاده کرد. (جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 354

به "تاکید مجدد ایران و جمهوری آذربایجان بر افزایش روابط دوجانبه در بخشهای مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید مجدد ایران و جمهوری آذربایجان بر افزایش روابط دوجانبه در بخشهای مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید