به بچه ها واکسن کرونا می زنند؟

به گزارش چه خبر آنلاین، به گزارش خبرنگاران، تا امروز اما و اگر های بسیاری درباره تزریق واکسن کرونا به افراد زیر 12 سال مطرح می شد، اما بالاخره تصمیم نهایی چه خواهد بود؟

به بچه ها واکسن کرونا می زنند؟

تسنیم نوشته است:

داوود پیغام طبرسی درباره تزریق واکسن کرونا به افراد زیر 12 سال گفت: در کمیته واکسیناسیون کرونا تصمیم بر این بوده است که واکسیناسیون زیر 12 سال نیز آغاز گردد؛ بسیاری از کشورهای دیگر نیز در موج اومیکرون تصمیم گرفته اند با توجه به شدت درگیری، بچه ها را نیز واکسینه نمایند اما تصمیم گیری نهایی منوط به نظر وزارت بهداشت است.

چه واکسنی به بچه ها تزریق می گردد؟

وی درباره نوع واکسن کرونایی که به بچه ها تزریق خواهد شد، اضافه نمود: به احتمال زیاد واکسن های خارجی و وارداتی به بچه ها تزریق گردد زیرا واکسن های ایرانی کرونا هنوز مجوز مصرف عمومی برای بچه ها را نگرفته اند.

کمتر از یک ماه برای مقابله با اومیکرون فرصت داریم

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با تأکید بر لزوم تزریق دوز سوم واکسن کرونا به افراد بالای 18 سال، گفت: ما کمتر از یک ماه برای مقابله با سویه اومیکرون فرصت داریم و بنابراین باید زودتر نسبت به تکمیل واکسیناسیون گروه هدف اقدام کنیم.

تفاوت علائم بالینی اومیکرون با سایر گونه های کرونا

عضو کمیته علمی کرونا درباره تفاوت علائم بالینی سویه اومیکرون با سایر گونه های ویروس کرونا نیز گفت: تا به امروز تفاوت فاحشی در علائم بالینی دیده نشده است اما با توجه به این که در مناطقی که سویه اومیکرون توسعه پیدا نموده افراد جوان تر بیشتر درگیر شده اند؛ علائم، خفیف تر و شامل تب، بدن درد، درد مفاصل و سایر علائم سرماخوردگی بوده است اما برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر به زمان بیشتری احتیاج داریم.

سویه اومیکرون نوع جهش یافته ای از ویروس کروناست که که نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد و به علت سرایت پذیری بالا، بسیاری از کشورها را درگیر موج جدیدی از بیماری نموده است.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1240

به "به بچه ها واکسن کرونا می زنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به بچه ها واکسن کرونا می زنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید