برکناری رئیس ستادکل ارتش ارمنستان توسط پاشینیان، مراجعه سارکیسیان به دادگاه قانون اساسی

به گزارش چه خبر آنلاین، بعد از آنکه نخست وزیر ارمنستان اونیک گاسپاریان را از سمت ریاست ستادکل نیروهای مسلح این کشور برکنار کرد، رئیس جمهور آرمن سارکیسیان به دادگاه قانون اساسی ارمنستان مراجعه کرد.

برکناری رئیس ستادکل ارتش ارمنستان توسط پاشینیان، مراجعه سارکیسیان به دادگاه قانون اساسی

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دفتر مطبوعاتی دولت ارمنستان امروز (چهارشنبه) از برکناری اونیک گاسپاریان رئیس ستادکل نیروهای مسلح این کشور اطلاع داد.

بر اساس این اطلاعات، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در بیانیه ای در این رابطه نوشته است: با توجه به این واقعیت که رئیس جمهور آرمن سارکیسیان پیش نویس حکم برکناری رئیس ستادکل ارتش را امضاء ننموده است، ولی در عین حال برای حل و فصل اختلافات در این رابطه به دادگاه قانون اساسی مراجعه ننموده، از تاریخ 10 ماه مارس (20 اسفند ماه)، اونیک گاسپاریان به اجبار قانون، از سمت خود برکنار خواهد شد.

طبق اطلاعات دفتر ریاست جمهوری ارمنستان، بعد از اقدام دولت در برکناری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، آرمن سارکیسیان نیز به دادگاه قانون اساسی این کشور مراجعه نموده و خواهان دخالت این ارگان و تجدید نظر در این زمینه شد.

مراجعه رئیس جمهوری ارمنستان به دادگاه قانون اساسی مشروط به مسائل حقوقی بوجود آمده ای است که در نتیجه ابتکارعمل نخست وزیر این کشور در برکنار کردن رئیس ستاد کل ارتش (که جزو وظایف وی نبوده و برعهده رئیس جمهوری واقع شده است) و مراحل حقوقی متعاقب آن، تشدید شده است.

گفتنی است که تصمیم قانون اساسی ارمنستان در این رابطه می تواند تأثیر جدی بر تصمیمات اتخاذ شده کنونی و فرایند آینده تفاسیر از متن قانون اساسی این کشور بگذارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 740

به "برکناری رئیس ستادکل ارتش ارمنستان توسط پاشینیان، مراجعه سارکیسیان به دادگاه قانون اساسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برکناری رئیس ستادکل ارتش ارمنستان توسط پاشینیان، مراجعه سارکیسیان به دادگاه قانون اساسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید