برنامه های تحولی آموزش و پرورش، مدارس دولتی و غیردولتی را شامل می گردد

به گزارش چه خبر آنلاین، تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی در نشست با نمایندگان شورای هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی شهر تهران اعلام کرد مقررات و برنامه های تحولی آموزش و پرورش، مدارس دولتی و غیر دولتی را شامل می گردد.

برنامه های تحولی آموزش و پرورش، مدارس دولتی و غیردولتی را شامل می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط سنی تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی، رضوان حکیم زاده در نشست با اعضای شورای هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی شهر تهران، فرصت ایجاد شده را مغتنم شمرد و بر لزوم برگزاری این جلسات در راستای تحقق مشارکت، هم اندیشی و هم فکری طرفین تاکید نمود.

در این جلسه علی صنیعی رئیس شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی شهر تهران پس از ارائه گزارشی از عملکرد مدارس غیر دولتی در سالهای گذشته و ذکر بعضی از مسائل پیش روی مدارس غیر دولتی، انتظارات و درخواستهای موسسان این مدارس را برشمرد.

پس از آن، سایر اعضا نیز به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند. در ادامه معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش نیز با بیان توضیحاتی پیرامون نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مدارس، انتظارات و درخواست های آموزش و پرورش را از گردانندگان این مدارس برشمرد.

وی اظهار کرد: مدارس غیر دولتی می بایست حافظ استاندارد های خود باشند و در به کار گیری نیروها و کیفیت بخشی آنان بازنگری کنند. و اضافه نمود: مهمترین عاملی که موجب رونق دریافت بخش خصوصی می گردد ارائه کیفیت بهتر است. و این، مستلزم کیفیت سنجی این مدارس و برقراری یک نظارت درونی است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: از آنجا که مدارس غیر دولتی هم متعلق به خانواده آموزش و پرورش می باشد نسبت به مسائل آن دغدغه مندیم و انتظار ما این است که برنامه های اجرایی در مدارس غیر دولتی صد درصد منطبق بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده و این امر موجب ارتقاء کیفیت این مدارس خواهد شد. و به تبع آن امکان جذب مشارکت بیشتر مردم نیز فراهم می گردد.

وی با اشاره به لزوم اجرای دقیق مقررات و دستورالعمل ها و برنامه های تحولی آموزش و پرورش در مدارس دولتی و غیر دولتی بیان نمود: ما بارها اعلام نموده ایم که روینمودهای اصلاحی وزارتخانه مانند ممنوعیت برگزاری آزمون های تستی برای دوره ابتدایی، ممنوعیت ورود موسسات و استفاده از کتاب های یاری درسی و آموزشی در دوره ابتدایی و جایگزین شدن تکالیف مهارت محور به جای مشق شب، شامل همه مدارس می گردد. لذا انتظار ما این است که شورای موسسان در این زمینه خودش نقش پیشگام در نظارت را داشته باشد و بر اجرای دقیق آن ها در مدارس غیر دولتی تاکید کند.

حکیم زاده در خاتمه توضیح داد: سود این جلسات باید نهایتا به بهبود اتفاقاتی در تربیت بچه ها منجر گردد و ما از این تعامل استقبال می کنیم و برای هر گونه همکاری و حمایت در راستای ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده در مدارس غیر دولتی اعلام آمادگی می نماییم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 466

به "برنامه های تحولی آموزش و پرورش، مدارس دولتی و غیردولتی را شامل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های تحولی آموزش و پرورش، مدارس دولتی و غیردولتی را شامل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید