برنامه ریزی برای تامین 60 هزار مگاوات مصرف برق تابستانی

به گزارش چه خبر آنلاین، خبرگزاری خبرنگاران- معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: انرژی مورد احتیاج اوج تابستانی، 24 تا 26 هزار مگاوات میزان مصرف وسایل سرمایشی است.

برنامه ریزی برای تامین 60 هزار مگاوات مصرف برق تابستانی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از وزارت نیرو، آقای غلامعلی رخشانی مهر، در حاشیه نشست با مدیران شرکت های توزیع فارس و بوشهر، با بیان اینکه برنامه ریزی ها برای عبور پیروز از اوج مصرف تابستانی است، اضافه کرد: در 2 سال 98 و 99 بر لزوم ایجاد آرامش در حوزه تأمین انرژی تاکید شده و سال جاری نیز شرایط تأمین برق تابستانی ویژه است، به طوری که بیش از 35 درصد از منابع آبی به دلیل کاهش بارندگی ها از دست رفته است و به همین نسبت نیروگاه های برق آبی انرژی کمتری فراوری می نمایند، در یک فضایی تأمین انرژی انجام می گردد که از حدود 60 هزار مگاوات انرژی مورد احتیاج تابستانی، حدود 4 هزار مگاوات را به دلیل محدودیت ها در اختیار نداریم.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای صرفه جویی حدود 5 هزار و 800 مگاوات، اضافه کرد: برای صرفه جویی بویژه در بخش های صنایع و کشاورزی، تفاهم نامه هایی منعقد شده و با برنامه ریزی در حوزه تأمین انرژی و بخش مصرف امید است تابستان پیش رو را بدون خاموشی سپری کنیم.

رخشانی مهر با بیان اینکه در حوزه مصرف برق از 60 هزار مگاوات انرژی مورد احتیاج اوج تابستان، 24 تا 26 هزار مگاوات میزان مصرف وسایل سرمایشی است، ادامه داد: این ظرفیت سنگینی است و باید با راه حل های ساده بخشی از این مصرف را کاهش دهیم، استفاده کمتر از کولر های پرمصرف آبی و تنظیم کولر های گازی روی دمای آسایش می تواند صرفه جویی مناسبی در این حوزه به دست دهد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با تاکید بر مشارکت دستگاه های اداری دولتی در کاهش مصرف گفت: در ساعات اداری 50 درصد از مصرف برق در ساعات غیر اداری 90 درصد باید از مصرف برق ادارات کاسته گردد. پیش بینی ما این است که 700 مگاوات از مدیریت مصرف اداری کاهش مصرف ایجاد کنیم، همچنین برای کاهش مصرف برق در جاده های بین راهی 400 مگاوات برنامه ریزی شده، 500 مگاوات نیز در مصرف برق غیرمجاز رمز ارز ها صرفه جویی می گردد که جمع آوری دستگاه های استخراج رمز ارز های غیرمجاز در دستور کار قرار گرفته است. همه استان ها و ذی نفعان در حوزه مصرف برق باید مشارکت نمایند تا اینکه تابستان پیش رو را پشت سر بگذاریم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 853

به "برنامه ریزی برای تامین 60 هزار مگاوات مصرف برق تابستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی برای تامین 60 هزار مگاوات مصرف برق تابستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید