بازگشت جویس کارول اوتس به دوران کودکی در کتاب جدیدش

به گزارش چه خبر آنلاین، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز، هفته گذشته کتاب جدید جویس کارول اوتس نویسنده معاصر آمریکایی از سوی انتشارات اکو منتشر شده است و در همین یک هفته کتاب جدید نویسنده آمریکایی با استقبال زیادی از مخاطبان و هواداران داستان های کارول روبرو شده است. مجموعه داستان های کوتاه کارول با عنوان دیگری تو داستان و ماجرای زندگی آدم های مختلفی را روایت می نماید که اگر انتخاب های متفاوتی داشتند دارای زندگی ها و سرنوشت های متفاوتی نیز می شدند.

بازگشت جویس کارول اوتس به دوران کودکی در کتاب جدیدش

جویس کارول اوتس نویسنده، شاعر و نمایشنامه نویس آمریکایی در پیشینه کاری خود کتاب های فراوان شعر، نمایشنامه، داستان کوتاه، نقد و بیش از پنجاه عنوان رمان دارد. جویس کارول اوتس جوایز معتبر متعددی از جمله جایزه کتاب سال آمریکا و جوایز اُ هنری، گوگن هایم و پِن را دریافت نموده و آثارش بارها به مرحله نهایی جایزه پولیتزر راه یافته اند.

نام او در فهرست اساتید برجسته علوم انسانی دانشگاه پرینستون ثبت شده و از سال 2014 که دوران بازنشستگی اش از این دانشگاه شروع شده، یک بار در سال نگارش داستان کوتاه خلاق را در دانشگاه برکلی تدریس نموده است. بسیاری از کتاب های کارول اوتس به فارسی ترجمه شده اند.

کارول در این مجموعه داستان کوتاه به خانه دوران کودکی اش در یوویل برمی گردد ولی متوجه می گردد که اگر خانه شان را ترک نمی نموده ممکن بود انسان متفاوتی گردد. در واقع تخیل اوتس در این مجموعه و مقایسه آن با واقعیت مجموعه جذابی خلق نموده است که به خصوص برای مخاطبان زن علاقمند به داستان های اوتس جذابیت خاصی دارد.

پیش از این اوتس در اواسط سال 2020 کتابی با عنوان شب.خواب.مرگ.ستاره ها در بازار کتاب آمریکا منتش رنموده بود که داستان آن درباره مسائل طبقاتی و اجتماعی بحث می کرد. کارول گفته بود که این کتاب را برای دوران قرنطینه طرفدارانش نوشته است.

داستان در اکتبر 2010 رخ می دهد. جان ویتی مک کلارن شهردار سابق و ثروتمند یک شهر کوچک از نیویورک، پس از تصادف ظاهری بر اثر سانحه ای درمی گذرد. در دوره ای از تاریخ که شکاف نژادی بیشتر از همواره در آمریکا عمیق تر است و نیز در به تصویر کشیدن مسائل خانوادگی، که بسیاری از خوانندگان کاملاً با آن آشنا هستند، بسیار خوب عمل می نماید و تاثیرگذار است. این کتاب نیز توسط انتشارات اکو روانه بازار شده بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 715

به "بازگشت جویس کارول اوتس به دوران کودکی در کتاب جدیدش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت جویس کارول اوتس به دوران کودکی در کتاب جدیدش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید