باتری به اندازه زمین فوتبال در استرالیا ساخته می گردد

به گزارش چه خبر آنلاین، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیتال ترندز، کشورهایی که قصد دارند به جای سوخت های فسیلی از منابع تجدیدپذیر استفاده نمایند، با چالش ذخیره کردن انرژی روبرو هستند. منطقه ویکتوریا در استرالیا هم اکنون برای فراوری برق از زغال سنگ استفاده می نماید. مقامات این منطقه تصمیم دارند تا دهه 2030 میلادی 50 درصد برق مورد احتیاج را از منابع تجدیدپذیر تامین نمایند و به همین منظور زیربنای لازم از جمله تجهیزات برای ذخیره انرژی فراوری شده از خورشید، باد یا منابع تجدیدپذیر دیگر باید احداث گردد.

باتری به اندازه زمین فوتبال در استرالیا ساخته می گردد

به همین دلیل قرار است یکی از عظیمترین باتری های دنیا به نام ویکتورین بیگ باتری مگاپک در این منطقه ساخته گردد. این باتری به اندازه یک زمین فوتبال خواهد بود و می تواند ظرفیت ذخیره 450مگاوات ساعت را فراهم کند. چنین ظرفیتی دو برابر باتری عظیم هورسدیل پاوررزرو در جنوب استرالیا است.

شرکت Neoen با همکاری تسلا این باتری را می سازد که در صورت اختلال در شبکه برق محلی، از آن به عنوان پشتیبان اتوماتیک استفاده می گردد. به این ترتیب باتری عظیم از خاموشی در خانه های منطقه ویکتوریا جلوگیری می نماید.

قرار است این باتری سال آینده آماده استفاده باشد و سیاستمداران محلی این منطقه نیز آن را یک گام عظیم برای کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی می دانند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 513

به "باتری به اندازه زمین فوتبال در استرالیا ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باتری به اندازه زمین فوتبال در استرالیا ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید