انتقاد روسیه از کارشکنی آمریکا در تصویب قطعنامه مقابله با کرونا

به گزارش چه خبر آنلاین، به گزارش خبرنگاران، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز دوشنبه از کارشکنی آمریکا در تصویب قطعنامه ای در شورای امنیت برای مبارزه با ویروس کرونا انتقاد کرد.

انتقاد روسیه از کارشکنی آمریکا در تصویب قطعنامه مقابله با کرونا

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بنا به گفته این دیپلمات روسی، مناقشه های موجود میان چین و ایالات متحده آمریکا سبب شده است که اعضای شورای امنیت نتوانند این قطعنامه را به تصویب برسانند.

دیپلمات روسیه در مصاحبه ای با کانال یک تلویزیون روسیه گفت: حملات لفظی آمریکا به چین در مورد شیوع کرونا احتمالاً از ادعاهایی که ظرف دو سال گذشته علیه ما مطرح شده، هم بیشتر بوده اند. گروگان نهایی در این مناقشات، قطعنامه شورای امنیت برای مبارزه با کرونا است که الان دو ماه است نتوانسته ایم بر سر آن به توافق برسیم.

نبنزیا اعلام نمود: اگر بخواهم دقیق تر صحبت کنم، سه هفته پیش بر سر آن توافق کردیم و آماده بودیم آن را به تصویب برسانیم ولی آمریکا درست در لحظات پایانی اعلام نمود نمی خواهد اشاره ای یا نشانه ای به سازمان جهانی بهداشت در این قطعنامه گردد، در حالی که خبری از چنین چیزی در قطعنامه نبود.

ایالات متحده روز 20 اردیبهشت ماه از رأی گیری شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره قطعنامه ای با موضوع همه گیری ویروس کرونای جدید جلوگیری کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 242

به "انتقاد روسیه از کارشکنی آمریکا در تصویب قطعنامه مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد روسیه از کارشکنی آمریکا در تصویب قطعنامه مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید