امکان بهره برداری از سد حاجیلار چای ورزقان در سال 97

به گزارش چه خبر آنلاین، خبرنگاران/آذربایجان شرقی رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی از امکان بهره برداری از سد حاجیلار چای ورزقان در سال 1397خبر داد و گفت: ورزقان در 10 سال آینده می تواند به شهرستانی توسعه یافته و برخوردار تبدیل گردد.

امکان بهره برداری از سد حاجیلار چای ورزقان در سال 97

به گزارش خبرنگاران، داود بهبودی در حاشیه سفر به شهرستان ورزقان و بازدید از سد حاجیلار چای اظهار کرد: سد حاجیلار چای در منطقه ورزقان با هدف تامین آب صنعت، کشاورزی و آب شرب روستایی بر روی رودخانه حاجیلار چای در حال احداث است.

وی با بیان اینکه در هر جا آب وجود دارد بستر توسعه نیز فراهم بوده و از این جهت کمبودی در شهرستان ورزقان احساس نمی گردد، اضافه نمود: با احداث سد حاجیلارچای و تامین آب صنایع مس و سایر صنایع بزرگ منطقه پتانسیل های بسیار خوبی فراهم خواهد شد.

بهبودی اظهار کرد: به رغم اینکه ورزقان یک شهرستان محروم تلقی می شد؛ در حال حاضر در آستانه نقطه عطفی قرار گرفته و از لحاظ زیرساخت هایی مثل، دسترسی به آب به وسیله سد حاجیلار و چند سد کوچک و انرژی، جاده دسترسی به وسیله دو محور تبریز- خواجه - ورزقان و تبریز- اسپیران- ورزقان، شرایط بسیار مطلوبی خواهد داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی ادامه داد: خود شهرستان هم به دلیل ظرفیت ها و پتانسیل هایی که دارد قابل سرمایه گذاری است و با تکیه بر ظرفیت هایی مثل صنعت گردشگری و جاذبه های تاریخی و طبیعی، وجود ذخایر معدنی وسیعی از کانسارهای مس، سنگ آهن و طلا می تواند پیشرفت های قابل توجهی داشته باشد و راه توسعه را به سرعت در پیش گیرد.

وی توضیح داد: ورزقان از جهت درونزایی اقتصادی در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و معدن موقعیت مطلوبی دارد و در عرصه برونگرایی اقتصاد و صادرات محصولات، جذب منابع اقتصادی، سرمایه خارجی و فناوری های نوین برای استقرار صنایع جدید می تواند گام های موثری بردارد.

بهبودی متذکر شد: اگر مدیریت مناسبی در منطقه مستقر شده و عوامل مذکور را ساماندهی و به هم وصل کند، شهرستان ورزقان استعداد توسعه یافتگی را دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان امروز در سفر به شهرستان ورزقان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی این شهرستان حضور یافت و از چند طرح عمرانی از جمله سد حاجیلار چای بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 27

به "امکان بهره برداری از سد حاجیلار چای ورزقان در سال 97" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان بهره برداری از سد حاجیلار چای ورزقان در سال 97"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید