اعتراض کاخ سفید به ثروتمندان آمریکایی

به گزارش چه خبر آنلاین، کاخ سفید شب گذشته با انتشار یک گزارش اعلام نمود که اندازه مالیات پرداختی افراد بسیار ثروتمند در آمریکا بسیار کمتر از آن چیزی است که تصور می گردد.

اعتراض کاخ سفید به ثروتمندان آمریکایی

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، کاخ سفید شب گذشته یک گزارش تازه اقتصادی منتشر کرد که نشان می داد، ثروتمندان آمریکایی نسبت به دیگر اقشار این کشور اقتصادیات بسیار کمتری پرداخت می نمایند. البته هدف از انتشار این گزارش صحه گذاشتن بر اهمیت اجرای سیاست جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در اعمال اقتصادیات بیشتر بر ثروتمندان است.

به گزارش رویترز، جو بایدن می خواهد از محل دریافت این اقتصادیات بخشی از منابع مورد احتیاج برنامه های اقتصادی خود را تأمین کند.

بایدن روز چهارشنبه در توئیتر نوشت: من از اینکه افراد بسیار ثروتمند و شرکت های عظیم سهم عادلانه خود از اقتصادیات را پرداخت نمی نمایند، خسته شده ام.

بایدن در کوشش است تا یک برنامه 3.5 تریلیون دلاری با هدف مقابله با تغییرات آب و هوایی، پایین آوردن هزینه نگهداری از بچه ها و بعلاوه کاهش مقدار فقر را به اجرا دربیاورد که بخشی از این حجم منابع اقتصادی قرار است، از محل دریافت اقتصادیات بیشتر از ثروتمندان تامین گردد.

گزارش کاخ سفید می گوید: 400 خانواده ثروتمند بالای جامعه آمریکا که مجموع ثروت شان بین 2.1 میلیارد دلار تا 160 میلیارد دلار است، تنها معادل 8 درصد عایدی میانه سالانه خود اقتصادیات می دهند.

دولت بایدن مدعی است که بین سال های 2010 تا 2018 این 400 خانوار با احتساب بالا رفتن ارزش ثروت و دارایی های آن ها 1.8 تریلیون دلار عایدی داشته، اما فقط 149 میلیارد دلار اقتصادیات داده اند.

تحقیقات کاخ سفید بعلاوه می افزاید که مقدار اقتصادیاتی که افراد بسیار ثروتمند و میلیاردر ها در آمریکا پرداخت می نمایند، نسبت به آن چیزی که تصور می شد، بسیار کمتر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1019

به "اعتراض کاخ سفید به ثروتمندان آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض کاخ سفید به ثروتمندان آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید