پیش&zwnjبینی قیمت دلار امروز 20 آذر 99

به گزارش چه خبر آنلاین، به گزارش خبرنگاران، روز چهارشنبه، اسکناس آمریکایی 370 تومان رشد را به ثبت رساند و روی عدد 26 هزار و 350 تومان نهاده شد. در بازار متشکل هم دیروز قیمت دلار 25,724 تومان ثبت شد. اما امروز برای قیمت دلار چه پیش بینی هایی می گردد؟

پیش&zwnjبینی قیمت دلار امروز 20 آذر 99

در این مورد اقتصادنیوز نوشت: بعضی معامله گران امیدوارند، دلار در این مقطع از سال به دلیل رشد تقاضای فصلی بتواند یک بار دیگر به سمت مرز 30 هزار تومانی حرکت کند. به طور سنتی از آذرماه به تدریج تقاضای شرکت های تجاری برای تسویه های دلاری انتها سال میلادی افزایش پیدا می نماید و این مساله قیمت اسکناس آمریکایی را تحریک می نماید.

در کنار این، تعدادی از واردنمایندگان ترجیح می دهند از آذرماه، ثبت سفارش های کالاهای خود را انجام دهند و پیش از شروع سال جدید شمسی تحویل بگیرند. به این ترتیب، می توان گفت تقاضاهای فصلی وجود دارند که از فرایند افزایشی قیمتی دلار حمایت می نمایند. با این حال، نباید از خاطر برد که این قاعده همواره برقرار نبوده است و همواره دلار در آذرماه فرایند صعودی را طی نکرده است. به عنوان مثال، در سال 97، فرایند دلار در آذرماه به شدت منفی بود.

تحلیلگران اعتقاد دارند درسال 97، به دلیل نوسانات شدید، شرکت ها زودتر اقدام به تهیه ارز مورد نیازخود کردند و ممکن است همین اتفاق در سال 99 هم اتفاق افتاده باشد. این گروه اعتقاد دارند، فشار تقاضای واقعی در بازار وجود ندارد و معامله گران تنها می خواهند پیش از ورود بایدن به کاخ سفید با بالاترین قیمت ممکن ارز و سکه خود را به فروش برسانند. با این حال، از آن جایی که تقاضای احتیاطی در بازار وجود ندارد، سخت است که هدف این گروه محقق نشود.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: در حالی که عده ای از معامله گران تغییر جهت انتظارات به دلیل طرح مجلس را عامل افزایش قیمت دلار می دانستند، گروهی دیگر اعتقاد دارند، بازار تحت تاثیر اتفاقات سیاسی قرار ندارد و بیشتر در حال تنظیم خود بر اساس واقعیت های مالی است. از نگاه این گروه، با انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا، بازار به شکل هیجانی از خریدار خالی شد و قیمت به سرعت راه افزایشی رفته را بازگشت.

با این حال، واقعیت این است که در شرایط بنیادی عرضه و تقاضای بازار با انتخاب بایدن اتفاق خاصی نیفتاده است و تا زمانی که تحریم ها برداشته نشوند، نمی توان انتظار داشت قیمت دلار در یک جهت نزولی حرکت کند. از نظر این دسته از معامله گران، بازار تا زمانی که اطمینان بیشتری نسبت به برطرف تحریم ها پیدا نکند، سخت است که کف های قیمتی جدیدی را به ثبت برساند.

با این حال، این گروه باور دارند که سخت است قیمت دلار به سادگی به نرخ های بالای 27 هزار و 500 تومان برسد. از نگاه این گروه، تقاضای سفته بازی تا آمدن بایدن به کاخ سفید تا حدی باز هم احتیاط خواهد نمود. اگر جریان وقایع به سمتی پیش رود که احتمال برطرف تحریم ها افزایش پیدا کند، قیمت دلار راه کاهشی را در پیش خواهد گرفت و در غیر این صورت، جریان افزایشی دست بالا را در معاملات حفظ خواهد نمود.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 572

به "پیش&zwnjبینی قیمت دلار امروز 20 آذر 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش&zwnjبینی قیمت دلار امروز 20 آذر 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید