استولتنبرگ بهانه تقویت حضور ناتو در دریای سیاه را تشریح کرد

به گزارش چه خبر آنلاین، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو امروز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دنیس شمیال (Denys Shmyhal) نخست وزیر اوکراین در بروکسل گفت: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی حضور خود در دریای سیاه را در واکنش به اقدامات فدراسیون روسیه در منطقه تقویت نموده است.

استولتنبرگ بهانه تقویت حضور ناتو در دریای سیاه را تشریح کرد

دبیرکل ناتو در راستای سیاست روسیه هراسی این نهاد در ادامه مدعی شد: ما تقویت مواضع روسیه در دریای سیاه پس از الحاق غیرقانونی (!) کریمه را زیر نظر داریم. ما به ویژه در خصوص تقویت ناوگان روسیه صحبت می کنیم.

ینس استولتنبرگ در ادامه افزود: ناتو حضور خود را در دریای سیاه تقویت می نماید، فقط در 3 هفته گذشته 3 کشتی نیروی دریایی ایالات متحده در دریای سیاه بودند. از جمله تمرینات با نیروی دریایی اوکراین. بنابراین، ناتو حضور خود را در دریای سیاه تقویت نموده است و اهمیت استراتژیکی را برای این منطقه قائل است.

این در حالیست که پس از بازالحاق شبه جزیره کریمه به روسیه بر اساس نتیجه یک همه پرسی آزاد و همچنین به دنبال مشارکت مسکو در مبارزه با تروریست های مصنوع محور غربی- عبری- عربی بنا به درخواست دولت مشروع و قانونی سوریه، کشورهای غربی در کوشش اند تا از هر روزنه ای به منظور ایجاد روسیه هراسی و اعمال فشار بر این کشور استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 706

به "استولتنبرگ بهانه تقویت حضور ناتو در دریای سیاه را تشریح کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استولتنبرگ بهانه تقویت حضور ناتو در دریای سیاه را تشریح کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید