استقلال حتما باید قائدی را رد کند ، تیم ما بازیکن بزرگ می خواهد نه مثل این دو نفر!

به گزارش چه خبر آنلاین، مهاجم سابق استقلال گفت: شما عملکرد قایدی و محبی را در تیم ملی هم دیدید که نتوانستند کاری نمایند و وقتی تعویض شدند تیم ملی راه افتاد.

استقلال حتما باید قائدی را رد کند ، تیم ما بازیکن بزرگ می خواهد نه مثل این دو نفر!

به گزارش خبرنگاران سرانجام انتظارها به سرانجام رسید و باشگاه استقلال سرمربی نو خود را معرفی کرد و جواد نکونام جانشین ریکاردو ساپینتو شد. او که سال گذشته هم به نیمکت استقلال نزدیک بود با یک سال تاخیر به تیم محبوبش رسید و انگیزه های زیادی برای پیروزیت دارد. مرنام معارفه نکونام دیروز برگزار گردید و او به صورت رسمی کارش را در استقلال شروع کرد.

ادموند اختر، پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت و گو با خبرآنلاین درباره حضور نکونام روی نیمکت آبی ها و شرایط این تیم برای فصل نو صحبت های جالبی کرد که در ادامه آمده است:

دیروز سرانجام جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال معرفی گردید. نظر شما درباره انتخاب او چیست؟

بین گزینه های داخلی کسی بهتر از جواد نکونام نبود که بتواند فشار سنگین استقلال با 30 میلیون طرفدار را تحمل کند و برای طرفداران قابل احترام باشد. به نظرم برترین انتخاب بود. مسائل جواد هم خدا را شکر رفع شد. او کاراکتر خوبی دارد و بازیکن بزرگی در رده ملی بوده و می تواند این بار سنگین را به دوش بکشد.

یکی از بحث هایی که درباره نکونام وجود دارد این است که می گویند او در تیم های قبلی اش همواره با سبک دفاعی کار نموده و این شاید مناسب استقلال نباشد.

این به تفکرات مربی و بازیکنانی که در اختیار دارد برمی گردد.برای طرفداران نتیجه گرفتن مهم است. اگر یادتان باشد زمان فرهاد مجیدی هم استقلال زیبا بازی نمی کرد ولی قهرمان شدیم و فقط قهرمانی در یادها می ماند. زیبا بازی کردن بیشتر از 48 ساعت در فکر نمی ماند و از یاد می رود ولی بردن دربی و قهرمانی سال ها می ماند. ما پارسال با ساپینتو خیلی از بازی ها را زیبا بازی کردیم و پرگل بردیم ولی سوم شدیم. حالا من تفکرات جواد را نمی دانم. او مربی است که زیر نظر مربیان بزرگی کار نموده و از هر کدام یک نکته هم یاد گرفته باشد می تواند قوی کار کند. باید به تفکرات او احترام بگذاریم و برای من طرفدار مهم این است که استقلال قهرمان گردد. فرقی ندارد با چه برنامه ای بازی کند.

شما موافق جدایی ساپینتو بودید؟

بزرگ ترین شانسی که استقلال آورد این بود که قهرمان جام حذفی نشد و ساپینتو رفت. اگر استقلال قهرمان جام حذفی می شد مجبور بودند ساپینتو را نگه دارند و مسائل این فصل در فصل بعد صد برابر می شد. زور استقلال هم به ساپینتو نمی رسید و او رفتارهای دیوانه واری داشت. اگر قهرمان جام حذفی می شد او می ماند و این اتفاقات سال بعد 10 برابر بیشتر تکرار می شد. خدا استقلال را دوست داشت که ساپینتو رفت.

نظر شما درباره ترکیب فعلی استقلال چیست؟ آیا چند تغییر کافی است یا نکونام باید تغییرات زیادی ایجاد کند؟

اگر بخواهد تغییرات زیادی دهد استقلال دوبابره نتیجه نخواهد گرفت. استقلال پارسال تیم خوب و پرمهره ای داشت ولی جنسش جور نبود. به نظرم استقلال زیاد به تغییر احتیاج ندارد. فکر کنم با 5-6 تغییر و جذب چند بازیکن توانمند که فقط نام نباشند، استقلال تیم خوبی خواهد داشت.

شما اخیرا گفته بودید استقلال نباید مهدی قایدی و محمد محبی را حفظ کند. در این خصوص شرح می دهید؟

شما عملکرد قایدی و محبی را در تیم ملی هم دیدید که نتوانستند کاری نمایند و وقتی تعویض شدند تیم ملی راه افتاد. قایدی بازیکنی نبود که طرفداران توقع داشتند. تیم بزرگ بازیکن بزرگ می خواهد که بازی بزرگ را در بیاورد. استقلال قهرمانی را در دربی ها از دست داد. قایدی و محبی در دربی ها محو بودند و نتوانستند بازی بزرگ را در بیاورند. تمام برنامه استقلال روی این دو نفر بود. استقلال حتما باید قایدی را رد کند چون او بیرون از ایران بازی کند به نفعش است. برای اینکه بیشتر از فوتبالش به حاشیه توجه می نماید.

شما درباره ساپینتو گفتید که کنار زمین خیلی حاشیه داشت. قبلا کادر جواد نکونام در فولاد مشابه این مسائل را داشت. به نظر شما این برای استقلال دردسرساز نخواهد شد؟

مطمئن باشید جواد نکونام نمی تواند این کارها را در استقلال تکرار کند. جواد در زمان بازی هم زرنگ و باتجربه بود و در مربیگری هم با این کاراکتر می تواند پیروز گردد. خیلی از مربیان شاید از نظر فنی بهتر از جواد بودند ولی کاراکتر و بزرگی او را نداشتند که بتوانند فشار استقلال را تحمل نمایند. جواد نکونام باتجربه شده و این موضوع به کار استقلال می آید.

تیم ملی در مسابقات کافا قهرمان شد. به نظر شما حضور در این بازی ها کمکی به تیم ملی کرد؟

مسابقات کافا در تقویم AFC قرار داشت و ما باید شرکت می کردیم. به نظر من فقط بازی با ازبکستان حکم تدارکاتی را داشت. ایران تا جام ملت ها احتیاج به چند بازی خیلی خوب و قوی دارد که بازیکنان تیم ملی هماهنگ تر شوند. ما دیروز هم دیدیم لژیونرها بازی را در آوردند. امیدوارم فدراسیون فوتبال تا جام ملت ها بتواند چند بازی خوب برای تیم ملی با تیم های قدرتمند بگذارد. امیدوارم بعد از سال ها بتوانیم قهرمان شویم تا مردم شاد شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 تیر 1402 بروزرسانی: 1 تیر 1402 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1468

به "استقلال حتما باید قائدی را رد کند ، تیم ما بازیکن بزرگ می خواهد نه مثل این دو نفر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال حتما باید قائدی را رد کند ، تیم ما بازیکن بزرگ می خواهد نه مثل این دو نفر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید