استقرار جنگنده های رادارگزیر آمریکا در ژاپن

به گزارش چه خبر آنلاین، آمریکا روند جایگزینی جنگنده های قدیمی F-15 را در پایگاه های خود در اوکیناوا با جنگنده های رادارگریز پیشرفته تر اف 22 رپتر آغاز کرده است.

استقرار جنگنده های رادارگزیر آمریکا در ژاپن

نشریه چاینا مورنینگ پست در گزارشی به اقدام آمریکا در استقرار جنگنده هایش در ژاپن پرداخت و نوشت کارشناسان می گویند این اقدام بخشی از روند آمادگی برای وقوع درگیری احتمالی با نیرو های چین بر سر تایوان محسوب می شود.

آمریکا روند جایگزینی جنگنده های قدیمی F-15 را در پایگاه های خود در اوکیناوا با جنگنده های رادارگریز پیشرفته تر اف 22 رپتر آغاز کرده است. این اقدام به عنوان بخشی از استقرار مجدد دارایی های آمریکا در منطقه به قصد آماده شدن برای حادثه مرتبط با تایوان تلقی می شود.

کارشناسان دفاعی می گویند این اقدام می تواند از تبدیل شدن دارایی های گران قیمت آمریکا به اهدافی برای موشک های چینی جلوگیری کند، زیرا این جت های پیشرفته به طور دائم در اوکیناوا مستقر نخواهند شد. برخی دیگر نیز اعلام کردند این اقدام می تواند تلاش های پنتاگون را برای مقابله با چین تضعیف کند بدین گونه که به حضور دائمی نیروی هوایی آمریکا در منطقه بدون برنامه بلندمدت تعیین پایان دهد.

استیو گانیارد خلبان و دیپلمات جنگنده سابق تفنگداران دریایی آمریکا گفت این اقدام نشانه آن است که نگرانی ها درباره چین بر درگیری احتمالی در کره شمالی که نقطه تمرکز نیروی هوایی آمریکا در منطقه است، غلبه کرده است.

وی گفت: شما می توانید ببینید که نیروی هوایی آمریکا در حال روبرو شدن با این واقعیت است که در صورت وقوع درگیری با چین هیچ اقدامی به ویژه در پایگاه هوایی در کادنا در اوکیناوا دائم نیست.

نخستین زنجیره از مجمع الجزایر ژاپن از طریق تایوان تا فیلیپین امتداد دارد و به عنوان کلیدی برای بازدارندگی چین قلمداد می شود. گانیارد معاون سابق دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی گفت استقرار نیروی هوایی با تمرکز بر درگیری احتمالی در کره شمالی است، سناریویی که بر اساس آن برخی پایگاه ها در زنجیره ایمن فرض می شوند.

ژو چنمینگ از اندیشکده علوم و فناوری نظامی یوان وانگ مستقر در پکن در سخنانی گفت: انتقال اف-22 های برتر از آلاسکا به منطقه پشتیبانی بیشتری برای پایگاه ها در این جزیره فراهم می کند. این چرخش بدین معناست که آمریکا نمی خواهد جت های F-22 خود را که با ارزش است زیر برد رزمی موشک های ارتش آزادیبخش خلق قرار دهد.

آنتونی وونگ تانگ ناظر نظامی مستقر در ماکائو هم در سخنانی تاکید کرد ورود F-22 ها می تواند بخشی از پاسخ پنتاگون به اقدام ارتش آزادیبخش چین باشد که به طور فزاینده ای جنگنده های جت های جی 20 مایتی دارگون را در سواحل شرقی این کشور مستقر کرده است، جایی که آن ها می توانند هر گونه مداخله نظامی خارجی را بر سر تایوان هدف قرار دهند.

خبرنگاران بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 آبان 1401 بروزرسانی: 28 آبان 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1374

به "استقرار جنگنده های رادارگزیر آمریکا در ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار جنگنده های رادارگزیر آمریکا در ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید