چین قرارداد تسلیحاتی آمریکا با تایوان را شدیدا محکوم کرد

به گزارش چه خبر آنلاین، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه اظهار داشت که آمریکا باید قرارداد 100 میلیون دلاری فروش تسلیحات به تایوان را لغو کند.

چین قرارداد تسلیحاتی آمریکا با تایوان را شدیدا محکوم کرد

وی در این باره گفت که چین شدیداً به این اقدام اعتراض و آن را محکوم می نماید.

ژائو بعلاوه اضافه نمود که پکن اقدامات لازم برای محافظت از حق حاکمیتی خود را اتخاذ خواهد نمود.

سخنگوی وزارت خارجه چین با یادآوری سه بیانیه مشترک (که در آن ایالات متحده اذعان داشت که تمامی چینی ها در دو طرف تنگه تایوان معتقدند که فقط یک چین وجود دارد)، تأکید کرد که واشنگتن باید از سیاست چین واحد پیروی کند.

اظهارات ژائو در پی آن بیان می گردد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اظهار داشت که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با فروش 100 میلیون دلاری تجهیزات و تسلیحات به تایوان با هدف تقویت سیستم های دفاع موشکی این جزیره موافقت نموده است.

آژانس همکاری امنیتی دفاعی ایالات متحده (DSCA) در همین رابطه در بیانیه ای اظهار داشت که ارتقا سیستم دفاع هوایی پاتریوت به بهبود امنیت دریافت کننده آن و به حفظ ثبات سیاسی، تعادل نظامی، مالی و پیشرفت در منطقه یاری می نماید.

آمریکا همزمان با رویکرد دوگانه اش در این زمینه در ظاهر و به کلام گفته است که به اصل مذکور پایبند است، اما در عمل به وسیله چنین اقداماتی سعی در تحریک جریان های جدایی طلب در این جزیره را دارد.

آمریکا و متحدانش در راستای سیاست ایندوپاسیفیک سعی دارند تا با به کاری گیری سیاست های تفرقه انگیزانه و بعلاوه با حمایت از جدایی طلبان منطقه ها مختلف در چین از جمله تایوان، هنگ کنگ و تبت، قدرت روزافزون پکن را مهار کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1211

به "چین قرارداد تسلیحاتی آمریکا با تایوان را شدیدا محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین قرارداد تسلیحاتی آمریکا با تایوان را شدیدا محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید