9 ماشین پرنده که ممکن است روزی با آن ها سرکار بروید!

به گزارش چه خبر آنلاین، 9 ماشین پرنده

با پیشرفت سریع تکنولوژی و تقاضا برای گزینه های دیگر حمل و نقل در شهرهای شلوغ و پرجمعیت، شرکت هایی که در زمینه اختراع چیزهای نو پیشقدم هستند در حال رقابتند تا اولین ماشین پرنده قابل اعتماد را وارد بازار نمایند. طراحی این ماشین ها به گونه ای است که خیلی از آن ها نمی توانند در جاده ها و بر روی آسفالت خیابان ها راه بروند، اما برخی از آن ها هم طوری درست شده اند که در حالی که بر روی آن ها در جاده ها هستید ناگهان بال های خود را باز می نمایند و به پرواز در می آیند. مطمئنا یک همچین ماشین های پرنده ای که در زندگی عادی روزانه برای رفت و آمدهای کوتاه استفاده شوند می توانند تجربه ای جالب و خاص باشند. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا تعدادی از ماشین های پرنده ای را که ممکن است روزی شما هم برای رفتن به سرکار سوار آن ها شوید معرفی کنیم.

9 ماشین پرنده که ممکن است روزی با آن ها سرکار بروید!

واهانا (VAHANA)

کمپانی هواپیماسازی اروپایی ایرباس در مرکز تحقیقاتی سیلیکون ولی بر روی تاکسی پرنده و بدون راننده ای کار می نماید که در ابتدا یک خلبان خواهد داشت اما بعدها اتوماتیک می گردد و بدون راننده هم می تواند به حرکت خود ادامه دهد. این هواپیمای تمام الکتریکی از یک کابین خلبان و چندین پروانه در جلو و عقب تشکیل شده است. اگر برای سوار شدن در داخل این تاکسی لحظه شماری می کنید و دلتان می خواهد این تجربه منحصربفرد را هر چه زودتر امتحان کنید باید تا سال 2020 صبر کنید چون ایرباس می خواهد نمونه اولیه این تاکسی پرنده را تا قبل از سرانجام سال 2017 امتحان کند و اولین هواپیمای آن در سال 2020 آماده فراوری می گردد.

کورمورانت (CORMORANT)

این هواپیما می تواند در بین ساختمان ها پرواز کند و تا 185 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. از دیگر ویژگی های هواپیما این است که می تواند به مدت یک ساعت پشت سر هم در آسمان بماند و حداکثر وزنی که تحمل می نماید 498 کیلوگرم است. این هواپیما در اواخر سال 2016 تست آزمایشی شد و برای کارهای نظامی استفاده می گردد. این هواپیما به صورت عمودی بلند می گردد و موتور استاندارد هلیکوپتر دارد اما این موتور هیچ چرخانه ای ندارد.

لیلیوم جت (LILIUM JET)

کمپانی آلمانی هواپیمایی لیلیوم بر روی یک هواپیمای دو سرنشینه کار می نماید که با استفاده از 36 موتور الکتریکی که به صورت فن در امتداد باله های هواپیما قرار گرفته به صورت عمودی به پرواز در می آید. این هواپیما 305 کیلومتر در ساعت سرعت دارد و تا به حال مدل کوچک آن تست شده است. این هواپیما با حرکت آهسته و برعکس فن هایش بالا می رود و در هوا متوقف می ماند و مثل هواپیما با استفاده از موتور جت الکتریی به جلو می رود.

ایرومبیل 3.0 (AEROMOBIL 3.0)

کمپانی اسلواکیایی ایورمبیل، ماشینی درست نموده که بال هایی دارد که در هنگام پرواز باز می شوند. این ماشین برای پرواز نیاز به گازوئیل دارد و در پارکینگ های معمولی پارک می گردد. به گفته وبسایت کمپانی، این ماشین از روی باند فرودگاه و یا از روی سطح چمن و یا آسفالته که چندین متر طول داشته باشد بلند می گردد. البته فکر نکنید هر کسی بدون کوچکترین آموزشی درباره خلبانی می تواند این ماشین را به پرواز دربیاورد چون برای بلند کردن آن نیاز به گواهی خلبانی دارید.

اهانگ 184 (EHANG 184)

ایهانگ کمپانی چین که هواپیماهای بدون سرنشین می سازد تصمیم گرفته دستی هم در تاکسی های پرنده داشته باشد برای همین در شهر نوادا به تازگی یکی از آن ها را تست کره است. این هواپیما یک کابین خلبان و 4 بازو دارد که بر روی آن ها تعدادی چرخانه قرار گرفته است. این هواپیما در هر جایی از جهان که استفاده گردد شرکت سازنده آن در چین می تواند روی آن نظارت داشته باشد و آن را کنترل کند.

اس 2 (S2)

هواپیمایی جوبی در شهر سانتا کروز هواپیمای الکتریکی دو سرنشینه را با 12 تا تیلت روتور که در امتداد باله های هواپیما و دم آن هستند می سازد. فرود و بلند شدن این هواپیما به صورت عمودی است و می تواند به سرعت 321 کیلومتر در ساعت برسد.

ترنزیشن / تی اف - ایکس (TRANSITION/TF-X)

کمپانی این هواپیما در ووبورن انگلیس است و کار بر روی آن را در دهه گذشته آغاز نموده است. در واقع این وسیله حمل و نقل یک ماشین است که می تواند در جاده ها راه برود و هر وقت خواست بال هایش را باز کند و به پرواز دربیاید! به گفته کمپانی سازنده، فراوری این ماشین در سال 2019 آغاز می گردد. این کمپانی بعلاوه بر روی ماشین پرنده ای به نام TF-X هم کار می نماید ماشینی که بازوهای تاشونده و چرخانه هایی برای فرود و بلندشدن های عمودی دارد.

ولوکوپتر (VOLOCOPTER)

این هواپیمای دو سرنشین الکتریکی به وسیله کمپانی آلمانی ای- وولو درست شده و با 18 چرخانه شکلی شبیه هلیکوپتر و هواپیمای بدون سرنشین دارد. این هواپیما از زمین کنترل می گردد و برای همین نیازی به گواهی خلبانی ندارد چون هیچ راننده ای در داخل آن نیست و باید کسی بر روی زمین داوطلب گردد تا آن را راهنمایی کند!

زی (ZEE)

کمپانی این هواپیما در شهر مونتین ویو کالیفرنیا واقع شده است و به گفته این کمپانی این هواپیما انقلاب و تغییر و تحول اساسی در حمل و نقل ایجاد می نماید. البته مسئولان این کمپانی از صحبت های بیشتر درباره این هواپیما خودداری کردند و ترجیح دادند علاقمندان را تا زمان تکمیل شدن این هواپیما منتظر بگذارند. ولی باید انتظار داشته باشید تا با هواپیمایی با قابلیت های خاص و ویژه روبرو شوید البته اینطور که معلوم است زمان به فراوری رسیدن این هواپیما کمی طول می کشد.

منبع: popularmechanics.com

منبع: الی گشت
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1248

به "9 ماشین پرنده که ممکن است روزی با آن ها سرکار بروید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 ماشین پرنده که ممکن است روزی با آن ها سرکار بروید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید