یک گور دسته جمعی دیگر در کانادا کشف شد

به گزارش چه خبر آنلاین، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، منابع خبری از کشف یک گور دسته جمعی دیگر در نزدیکی یک مدرسه شبانه روزی در کانادا خبر دادند.

یک گور دسته جمعی دیگر در کانادا کشف شد

بر اساس این گزارش، بقایای اجساد انسانی 182 نفر در نزدیکی مدرسه شبانه روزی اوگن میشن در نزدیکی شهر کرنبروک در استان بریتیش کلمبیا کشف شده است.

کشف این گور دسته جمعی در حالی است که پیش از این هم گور دسته جمعی مربوط به 751 کودک بومی در محوطه یک مدرسه شبانه روزی کاتولیک در استان ساسکاچوان کانادا کشف شده بود.

بعلاوه پیش از آن هم گوری دسته جمعی مربوط به بقایای اجساد 251 کودک در استان بریتیش کلمبیا کشف شده بود.

کشف گورهای جمعی از بچه ها بومی یادآور فصل تاریک و شرم آوری از تاریخ کانادا محسوب می گردد که طی آن، دولت این کشور بچه ها اقوام بومی را در راستای ممنوعیت استفاده از زبان مادری، از خانواده و قبیله شأن جدا می کرد و آنها را در مدارس شبانه روزی وابسته به کلیساهای کاتولیک و نزد خانواده های سفید پوست به فرزند خواندگی می فرستاد.

گزارش های متعددی از سو استفاده های جسمی، عاطفی و جنسی، از این بچه ها منتشر شده است و اسناد موجود نشان می دهد دانش آموزان این مدارس در معرض شیوع سرخک، سل، آنفلوانزا و سایر بیماری های مسری قرار داشتند و بسیاری جان خود را از دست می دادند.

پیشتر هم پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های دنیا از بابت کشف گور جمعی در کانادا که حاوی بقایای اجساد دست کم 215 کودک بومی بود؛ ابراز تأسف کرد اما حاضر نشد از بابت نقش کلیسای کاتولیک در این جنایت عذرخواهی کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 941

به "یک گور دسته جمعی دیگر در کانادا کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک گور دسته جمعی دیگر در کانادا کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید