یک کتاب تاریخ با صد سال تاخیر به یکی از کتابخانه های آمریکا بازگردانده شد

به گزارش چه خبر آنلاین، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، یک کتاب تاریخ با صد سال تاخیر به یکی از کتابخانه های آمریکا بازگردانده شد.

یک کتاب تاریخ با صد سال تاخیر به یکی از کتابخانه های آمریکا بازگردانده شد

یک نسخه از کتاب تاریخ ایالات متحده آمریکا نوشته بنسون لاسینگ که در سال 1881 میلادی منتشر شده است، در حالی اوایل این ماه به کتابخانه عمومی سنت هلن در کالیفرنیا بازگردانده شده که قرار بود بیست و یکم فوریه سال 1927 میلادی به کتابخانه تحویل داده گردد.

زمانی که این کتاب از کتابخانه امانت گرفته شده بود، جریمه برای تحویل دیرتر از موعد روزانه 5 سنت بود و این یعنی کسی که این کتاب را امانت گرفته بود به کتابخانه 1,756 دلار بدهکار بود. خوشبختانه مسئولان کتابخانه جریمه های دیرکرد را در سال 2019 لغو کردند.

جیم پری این کتاب را در جعبه کتاب های متعلق به همسرش پیدا نموده بود. او در گفت وگو با یک روزنامه شرح داد که در ابتدا پدربزرگ همسرش این کتاب را امانت گرفته بود.

پری در ابتدا کتاب تاریخ ایالات متحده را بدون گذاشتن نامش به کتابخانه برگرداند، اما پس از درخواست کتابخانه برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تاریخچه کتاب، داستان تعیین شد.

این کتاب اکنون در ورودی کتابخانه درون یک محفظه شیشه ای به نمایش گذاشته شده است.

در حال حاضر رکورد بیشترین دیرکرد در بازگرداندن یک کتاب به کتابخانه، به یک کتاب تاریخ به زبان آلمانی تعلق دارد که در سال 1667 یا 1668 میلادی به امانت گرفته شده بود اما پس از 287 سال دیرکرد بازگردانده شد.

منبع: همگردی
انتشار: 9 خرداد 1402 بروزرسانی: 9 خرداد 1402 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1458

به "یک کتاب تاریخ با صد سال تاخیر به یکی از کتابخانه های آمریکا بازگردانده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک کتاب تاریخ با صد سال تاخیر به یکی از کتابخانه های آمریکا بازگردانده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید