یاری گوسفندان به میراث فرهنگی

به گزارش چه خبر آنلاین، پمپئی شهر رومی است که بر اثر فوران فاجعه بار کوه وزوو در سال 79 پس از میلاد زیر چندین متر خاکستر مدفون شد و حالا گله ای از گوسفندان با چرا کردن برای حفظ ویرانه های این شهر باستانی به باستان شناسان یاری می نمایند.

یاری گوسفندان به میراث فرهنگی

از زمانی که کاوش در این مکان از 250 سال پیش شروع شد، باستان شناسان فقط حدود دوسوم از 66 هکتار محوطه پمپئی را کشف نموده اند.

حفاظت از بخش های کشف نشده این شهر باستانی در مقابل فرسایش ناشی از گذشت زمان و طبیعت، یکی از اولویت های مسوولان نگهداری از محوطه باستانی پمپئی است.

مدیر پارک باستان شناسی پمپئی بیان نمود: اینکه علف و گیاهان دیگر در دیوارها و خانه های باستانی یا روی آن ها رشد نمایند، یک مشکل است؛ بنابراین سعی می کنیم رویکردی پایدار به کل محیط داشته باشیم تا از مصرف مواد و بعلاوه از رشد گیاهان روی دیوارها و خرابه ها جلوگیری کنیم.

گله ای از 150 گوسفند به منطقه پنجم، بخش شمالی شهر فرستاده شده اند که تپه های پوشیده از چمن و بقایای ویران شده خانه ها و مغازه های باستانی در آن واقع شده است.

دسترسی به منطقه پنج هنوز برای میلیون ها بازدیدنماینده که هر سال به پمپئی می آیند ممنوع است، اما پارک باستان شناسی در سال های اخیر کاوش های جدیدی را در این مکان شروع نموده است.

از جمله مهم ترین اکتشافاتی که از سال 2018 در پمپئی انجام شده است به کشف فرسکوهای واضح، بقایای فروشگاه تنقلات و بقایای اسکلت افراد می توان اشاره نمود که بر اثر فوران آتشفشان کشته شدند.

به گفته مدیر پارک باستان شناسی پمپئی، طرح استفاده از گوسفندان هم به صرفه جویی در هزینه و هم به حفاظت منطقه یاری می نماید.

منبع: گردشبان
انتشار: 20 اسفند 1401 بروزرسانی: 20 اسفند 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1427

به "یاری گوسفندان به میراث فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری گوسفندان به میراث فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید