کارهایی که باید در آنتالیا انجام دهیم

به گزارش چه خبر آنلاین، 10 کاری که حتما باید در آنتالیا انجام داد:

1-شهر کالیچی

یکی از شهرهای قدیمی و تاریخی که باید در آنتالیا دیدن کنید، شهر قدیمی کالیچی است ؛ شما می توانید، یک روز کامل را به این منطقه اختصاص بدهید و از بازار و نوشیدنی و کافه های موجود در پیاده رو ها لذت ببرید. در این ناحیه خانه ها به شکل دوران عثمانی و دوران روم ساخته شده است.

کارهایی که باید در آنتالیا انجام دهیم

2- سواحل آنتالیا

باید در آنتالیا از سواحل خورشیدی برای شنا بهره ببرید.

آنتالیا سواحل خیلی زیادی دارد مثل، ساحل کنیالتی، ساحل لارا، ساحل مرمرلی، ساحل بلدیبی، ساحل بی ال ام، ساحل چیرالی و… اشاره نمود.

از سواحل محبوب آنتالیا می توان به ساحل لارا و ساحل کنیالتی اشاره نمود.

ساحل لارا در 12 کیلومتری آنتالیا قرار گرفته است و یکی از زیباترین سواحل مدیترانه ای است،و با پرچم های آبی جایی که مناسب شنا است تعیین نموده اند؛ از مرکز شهر آنتالیا تا ساحل لارا 45 دقیقه راه است.

دومین ساحل معروف بعد از ساحل لارا ساحل کنیالتی است؛ که دارای هتل 5 تا 7 ستاره می باشد؛ ساحل کنیالتی با داشتن نمای کوهی و جنگلی مناسب برای دریافت عکس های خاطره انگیز است.

اگر شما دوست دارید، در تنهایی خود خلوت کنید و آرامش داشته باشید؛ یادتان باشد، انتخاب ساحل چیرالی آنتالیا بهترین گزینه برای شما است .

3- آبشار های دودن آنتالیا

یکی دیگر از مکان هایی که باید در آنتالیا دیدن کنید، آبشار های دودن آنتالیا است.

این منطقه شگفتی بی نظیری دارد، آب از روی کوه های بلند و سبز سرآزیر می گردد و پشت این آبشار ها غارهایی وجود دارد.

بهترین پیشنهاد برای دیدن این شگفتی های زیبا این است که، شما سوار قایق در این آبشار شده تا از تمام شگفتی ها و زیبایی های این منطقه دیدن کنید.

4-موزه آنتالیا

این موزه یکی از نشانه های معروف در کشور آنتالیا است. اگر شما بخواهید اطلاعات کامل تاریخ ترکیه را بدانید، اینجا بهترین مکان است و نصف روزتان را به این مکان اختصاص دهید.

این موزه متعلق به دوران اغاز برنز تا مجسمه دوران رومی است و به عنوان موزه باستان شناسی شناخته می گردد.

این موزه، دارای سیزده قسمت مختلف می باشد؛ اگر شما فرصت کافی برای بازدید از همه قسمت های این موزه را ندارید، می توانید، به نمایشگاه بخشی که دوست دارید و مورد علاقه شما است بروید.

5-پیک نیک

پیک نیک که در پارک کارالی اوغلی قرار گرفته است. اگر شما دنبال یک پاتوق برای پیک نیک و استراحت هستید، بهتربن مکان که شما باید در آنتالیا بروید پارک کارالی اوغلی است.

این پارک در جنوب شهر قدیمی کالیچی قرار گرفته است؛ این پارک پر از مجسمه های زیبا وجود دارد؛ و این موزه در آنتالیا برای گسترش فضای سبز ساخته شده است.

6- شهر های باستانی

یکی دیگر از مکان هایی که باید در آنتالیا از آنجا دیدن کنید، شهرهای باستانی است. مهم ترین کاری که شما باید در آنتالیا انجام دهید، پی بردن به تاریخ قدیمی این کشور است. یکی از مناطق باستان شناسی کشور آنتالیا می توان به آسپندوس اشاره نمود، که در شرق آنتالیا قرار گرفته است.

از مناطق باستان شناسی این کشور به شهر باستانی پرگا اشاره نمود که به ورزشگاه و ستون فقرات شناخته شده است .

یک منطقه باستانی آنتالیا الیمپوس است ، که برای کوه نوردی شناخته شده است.

7-پارک های ملی آنتالیا

اگر از مناطق باستان شناسی آنتالیا لذت نمی برید، می توانید به پارک های ملی آنتالیا بروید؛ آنتالیا پر از پارک های ملی زیبا دارد، که هر کدام زیبایی خاص خودش را دارد.

برای مثال، پارک ملی کوپرولو کانیون آنتالیا که از جنگل های کاج، سدر و صخره های نا هموار تشکیل شده است. پارک ملی مونت گولک ترمسوس برای کسانی که عاشق حیات وحش و کوه های کوهستانی هستند، این مکان مناسب است.

شهر قدیمی ترمسوس نیز در کنار همین پارک قرار گرفته است.

8- صبحانه سنتی ترک

یکی دیگر از کارهایی که باید در آنتالیا انجام دهید و اصلا از دست ندین، خوردن صبحانه سنتی ترک است که خیلی فوق العاده است.

خوردن ظروف صبحانه با پنیر ترک، نان تازه، زیتون و میوه های خشک را در آنتالیا اصلا نباید فراموش کنید و حتما برای یک بار که شده امتحان کنید؛ مطمعنا دوست خواهید داشت.

9- منطقه تاریخی Kaleiçi آنتالیا

منطقه Kaleiçi آنتالیا یکی از مناطق تاریخی آنتالیا است؛ و مناسب برای شب، برای گوش دادن موسیقی است.

اگر شما دوست دارید شب بیرون بروید ،و شب را بیشتر دوست دارین ، و برنامه ریزی شما برای شب است ، به منطقه لارا بروید و تماشای این منطقه را از دست ندهید.

10- مرکز فرهنگی آنتالیا

اگر شما به دنبال یک شب ارام هستید، باید در آنتالیا به مراکز فرهنگی بروید.

بهترین و مناسب ترین مکان برای گذراندن یک شب آرام و دلخواه شما مجتمع هنر های به روز، میزبان نمایشگاه ها، اجرای پایکوبی، نمایش های موسیقی است. آن هایی که هوادار و عاشق فیلم و موسیقی هستند، خشنود باشند، چون هرساله جشنواره فیلم و جشنواره بین المللی پیانو، در پاییز اینجا برگزار می گردد.

شما می توانید قبل از سفر خود به آنتالیا از کسانی که به آنتالیا سفر نموده اند پرس و جو کنید و از تجربه های آن ها بهره ببرید یا می توانید از اینترنت و سایت ها در خصوص این شهر و جاهای دیدنی این شهر جستوجو کنید و مطالب را بخوانید و آشنا شوید تا با خیال راحت و شناخت کامل به این کشور سفر کنید و برایتان مسئله ای پیش نیاید.

0

منبع: دلتابان
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 406

به "کارهایی که باید در آنتالیا انجام دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارهایی که باید در آنتالیا انجام دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید