پرسپولیس زخم خورده به لیگ بر می شود؛ حالا خطرناک تر از همواره

به گزارش چه خبر آنلاین، خبرگزاری خبرنگاران- این نایب قهرمانی فارغ از غم و اندوهی که برای طرفداران و بازیکنان پرسپولیس دارد، احتمالا می تواند تبدیل به انگیزه ای گردد تا سرخ ها باز هم در لیگ برتر قهرمان شوند.

پرسپولیس زخم خورده به لیگ بر می شود؛ حالا خطرناک تر از همواره

به گزارش خبرنگاران، پرسپولیس آسیا را از دست داد و حالا خطرناک تر از همواره در لیگ برتر حضور پیدا خواهد نمود. پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه 2 بر 1 مغلوب اولسان هیوندای کره جنوبی شد و پیروز به کسب قهرمانی نشد و همچون 2 سال قبل، به نایب قهرمانی در آسیا رضایت داد. این قهرمانی فارغ از غم و اندوهی که برای طرفداران و بازیکنان پرسپولیس دارد، احتمالا می تواند تبدیل به انگیزه ای گردد تا سرخ ها باز هم در لیگ برتر قهرمان شوند. سال 2018 نیز که پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا برابر کاشیما مغلوب شد و نایب قهرمان شد، در لیگ برتر در حالی که تیم کاملی نداشت و با کمبود بازیکن دست و پنجه نرم می کرد، در آخر قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد. در سالی که استقلال و سپاهان و تراکتور و شهرخودرو نیز فصل خوبی داشتند و به قهرمانی امیدوار بودند.

حالا دو سال بعد، تاریخ تکرار شد. پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا مغلوب شد و خشم و عصبانیتی که بازیکنان این تیم را فرا گرفته است، بیش از همه ممکن است دامان سایر تیم های لیگ را بگیرد و باعث گردد که پرسپولیس پنجمین قهرمانی متوالی را کسب کند. باید تا آخر فصل نشست و تماشا کرد و دید که کدام تیم پیروز به کسب قهرمانی لیگ برتر می گردد. لازم به ذکر است که هم اکنون پرسپولیس با 3 بازی کمتر نسبت، 8 امتیازی است و در رده دهم جدول جای دارد و در صورت پیروزی در هر سه بازی می تواند از تیم صدرنشین یعنی گل گهر 4 امتیاز بیشتر کسب کند و با اقتدار به صدر جدول برود.

قطعا یکی از مهم ترین آمار به جا مانده از کارنامه پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا 2020 به خط دفاعی این تیم و گل های خورده آن ها مربوط می شد. سرخ پوشان چهار بار در این دوره از بازی ها اسیر بازیکنان رقیب شدند که هر چهار گل به ضربات پنالتی مربوط می شد. آن ها در ملاقات فینال نیز به همین ترتیب دو بار دروازه خود را باز شده دیدند. اولین گل در آخرین دقیقه نیمه اول با ضربه نگرائو از روی ریباند پنالتی از دست رفته همین بازیکن به ثمر رسید و در ابتدای نیمه دوم نیز یک ضربه پنالتی دیگر برای کره ای ها توسط همین مهاجم برزیلی به گل تبدیل شد.

با این حساب باید گفت نه از روی زمین و نه از روی هوا که تنها از روی توپ هایی که روی نقطه پنالتی کاشته شده بود سرخ پوشان دروازه خود را باز شده دیدند و این نکته بسیار مهمی برای این تیم و مدافعانش بود که پس از خاتمه بازی های لیگ قهرمانان آسیا 2020 به ثبت رسید.

روزنامه AS اسپانیا امروز در گزارشی زنده و لحظه به لحظه بازی پرسپولیس و اولسان هیوندای را پوشش داد و به تک تک اتفاقات بازی پرداخت. در خاتمه بازی نیز، گزارشی کلی توسط این روزنامه تهیه شده که به توضیح زیر است: اولسان هیوندای دومین عنوان قهرمانی خود را در لیگ قهرمانان آسیا را پس از پیروزی 2-1 مقابل پرسپولیس ایران به دست آورد. برای زمانی بسیار کوتاه در اواخر نیمه اول، اوضاع برای پرسپولیس خوب پیش رفت. پس از اشتباه عظیم مدافع کناری اولسان یعنی پارک جوهو، مهاجم پرسپولیس، مهدی عبدی توپ را گرفت و با ضربه خوب از راه دور خورد تیمش را پیش انداخت. گل دقیقه 45 تا حدودی برخلاف جریان بازی بود، زیرا اولسان سهم بیشتری از موقعیت های گلزنی و مالکیت توپ داشت. تنها چهار دقیقه طول کشید تا اولسان این گل را جبران کرد و پس از اعلام پنالتی توسط VAR، جونیور نگرائو دروازه لک را در توپ برگشتی از پنالتی گگردد. گلی که خاتمه نیمه اول بود. در حالی که 10 دقیقه از نیمه دوم گذشته بود و نگرائو خودش را برای ضربه والی آماده می کرد، پرسپولیس با هند واضح مدافع خود، دومین پنالتی را به حریفش تقدیم کرد تا نگرائو دوباره گلزنی کند.

این بار مهاجم برزیلی، لک را به جهت اشتباه فرستاد و توپ را به سمت راست دروازه زد. گلی که نگرائو را بابت کسب کفش طلای لیگ قهرمانان آسیا مطمئن کرد. پرسپولیس در حالی که ناامیدانه به دنبال گل تساوی بود، در 30 دقیقه خاتمهی بر بازی احاطه داشت. تیم ایرانی چندین موقعیت ایجاد کرد که بهترینِ آن با ضربه کنعانی زادگان، به سمت بالای راست دروازه توسط جو مهار شد. البته پس از آن معین شد کنعانی در آفساید ایستاده بود و این موقعیت گلزنی به حساب نمی آمد، اما این چیزی از مهار فوق العاده جو برای بیرون کشیدن توپ از زیر تیر دروازه کم نمی کند. چهار دقیقه بعد پرسپولیسی ها ادعای پنالتی داشتند که یاری داور ویدیویی آن را رد کرد. اتفاقی که باعث خشم تیم ایرانی و طرفداران شد. اولسان برای دومین بار قهرمان شد و پرسپولیس باید با سومین شکست غم انگیز متوالی خود در فینال روبرو گردد. بُردی که به معنی یازدهمین فزونی نماینده شرق آسیا در 14 دوره گذشته، در فینال مقابل حریفان غرب آسیا بود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 604

به "پرسپولیس زخم خورده به لیگ بر می شود؛ حالا خطرناک تر از همواره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس زخم خورده به لیگ بر می شود؛ حالا خطرناک تر از همواره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید