پایش 6 اثر فاخر باستانی با دوربین در استان قم

به گزارش چه خبر آنلاین، تا به امروز 6 اثر فاخر باستانی در استان قم جهت حفاظت و حراست با دوربین پایش می گردد.

پایش 6 اثر فاخر باستانی با دوربین در استان قم

عیسی رضایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی قم، با تاکید بر ضرورت پایش آثار باستانی به منظور جلوگیری از تخریب آن به وسیله بازدیدنمایندگان اعلام کرد که تعدادی از این آثار دارای دوربین مدار بسته هستند و تا سرانجام سال نیز طبق مطالعات کارشناسی و برنامه ریزی های صورت گرفته طرح نصب دوربین در اماکن تاریخی شاخص قم عملیاتی می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی قم ادامه داد که یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و جهانگردی قم به وسیله این دوربین ها شرایط آثار باستانی را پایش و نظارت می نمایند. بعلاوه هشت پایگاه و موزه در سطح استان قم شامل خانه تاریخی زند، موزه مراجع، مقابر گنبد سبز، تپه قلی درویش، تپه صرم و خانه ملاصدرا در استان فعال است که از این تعداد 6 پایگاه آن با دوربین های مجهز مورد نظارت قرار می گیرند.

وی اعلام کرد که 340 اثر تاریخی و 10 اثر معنوی در استان قم به ثبت ملی رسیده است ضمن اینکه 800 اثر تاریخی در قم قابلیت ثبت ملی شدن را دارد. به طور کلی آثار تاریخی، فرهنگ اجتماعی و اخلاقی و مالی مردم گذشته را نشان می دهد که دارای ارزش فراوانی است. هر یک از مردم فهیم و جهانگرد ما باید خود را حافظان این میراث فرهنگی بدانند و از لطمه زدن به این آثار اجتناب نمایند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1140

به "پایش 6 اثر فاخر باستانی با دوربین در استان قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایش 6 اثر فاخر باستانی با دوربین در استان قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید