تور ارزان کوالالامپور: سرگرمی های متفاوتی که می توانید در کوالالامپور تجربه کنید

به گزارش چه خبر آنلاین، کوالالامپور، مرکز کشور مالزی، یکی از مقاصد گردشگری جنوب شرق آسیا به شمار می رود که گردشگران علاوه بر جاذبه های معروف و متداول آن می توانند سرگرمی های متفاوتی را نیز تجربه نمایند.

تور ارزان کوالالامپور: سرگرمی های متفاوتی که می توانید در کوالالامپور تجربه کنید

با ما سفر کنید و با تور ارزان کوالالامپور از زیباترین شهر مالزی دیدن کنید و در کوچه های زیبای کوالالامپور قدم بزنید.

شهر پیشرفته کوالالامپور به عنوان معروف ترین شهر مالزی، مقصد سفر گردشگران زیادی در دنیا است؛ شهری که روزگاری تنها فقط برای استخراج زغال سنگ استفاده می شد و این روزها به مرکز توریستی، تجاری و فرهنگی کشور مالزی تبدیل شده است.

بسیاری از مسافران در سفر به نقاط مختلف دنیا ترجیح می دهند سرگرمی های متفاوت و مهیج را نیز امتحان نمایند. به همین علت در این مقاله از خبرنگاران قصد داریم تعدادی از سرگرمی های کوالالامپور را به شما معرفی کنیم تا در سفر خود به این خطه از دنیا، آن ها را در برنامه خود بگنجانید.

از محله های معروف کوالالامپور تماشا کنید

محله چینی ها (چاینا تاون) در جالان پتالینگ و حوالی آن، هندوستان کوچک (Little India) در بریکفیلدز و خیابان عرب (Arab Street) در جالان برانگان، از جمله محله های معروف و تماشای کوالالامپور هستند.

خیابان عرب تقریبا نوالتاسیس است و با هدف جذب گردشگران خاورمیانه ساخته شد؛ هرچند دو منطقه دیگر از دیرباز در این شهر بوده اند. بهتر است ترجیحا پس از غروب آفتاب به تماشا این منطقه ها بروید؛ زمانی که هوا گرم نیست تا ضمن گردش در میان جاذبه های تاریخی و مغازه ها، شام لذیذی نیز نوش جان کنید.

محله چینی ها، از تماشای ترین و شلوغ ترین مکان های خرید در کوالالامپور است که در مرکز شهر واقع شده است و انواع جنس های بدلی بسیاری از اجناس برند و معروف دنیا با قیمت مناسب در آن یافت می گردد. ساعت های مچی، پوشاک، کیف، کفش و لوازم تزیینی از جمله اجناس عرضه شده در این بازار هستند. در این منطقه از کوالالامپور می توان فرهنگ شرقی را مشاهده کرد و از تماشای میراث فرهنگی و تاریخی و خانه های زیبای چینی و معابد بودایی لذت برد.

هندوستان کوچک، با دیگر منطقه ها کوالالامپور تفاوت های زیادی دارد. ساکنان این منطقه اصالتا هندی هستند و فروشگاه ها و مغازه های این منطقه، اجناس و کالاهای هندی را عرضه می نمایند. رستوران های هندی زیادی نیز در اینجا وجود دارد که انواع غذاهای هندی را سرو می نمایند و از همین رو حال وهوای هندوستان را در فکر بازتماشامایندگان تداعی خواهد نمود.

به یک تور غذایی بروید

برترین راه برای تماشا مکان های نو و خوردن غذاهای لذیذ در کوالالامپور این است که تور غذایی خود را تدارک ببینید. فقط کافی است چهار یا پنج مکان مختلف را انتخاب و معین کنید که چطور با استفاده از شبکه ریلی گسترده کوالالامپور از یک مکان به مکان دیگر بروید و سپس غذاهای خوشمزه هر محل را امتحان کنید. در اینجا به چند ایده برای شروع این تور غذایی اشاره می کنیم. در ابتدا می توانید به خیابان جالان سلطان بروید؛ جایی که رستوران هان کی (Restoran Han Kee) واقع شده است و غذای باک کوت ته (Bah Kut Teh) را نوش جان کنید.

برای امتحان غذای لذیذ ساتای در فضای باز، راهی رستوران فت برادر ساتای (Fat Brother Satay) در خیابان جالان آلور شوید. برای چشیدن طعم اشتهابرانگیر ناسی لماک، به رستوران Warung Nasi Lemak Pak Ayob در منطقه شاه عالم سر بزنید. علاقه مندان برای خوردن غذای مالزیایی هوکن می (Hokkien Mee) می توانند به مقصد بعدی خود یعنی رستوران کیم لیان لی (Kim Lian Lee) در خیابان جالان پتالینگ بروند.

مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر را از دست ندهید

مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر (Berjaya Times Square)، بزرگ ترین مرکز خرید در منطقه بوکیت بینتانگ و نهمین مرکز خرید بزرگ در دنیا است که دو برج 48 طبقه با بخش های مختلفی مثل هتل و مراکز سرگرمیی و اداری دارد. در اینجا می توانید به تعداد زیادی برند محلی دسترسی داشته باشید که اجناس باکیفیت را با قیمت مناسب عرضه می نمایند و به این ترتیب خرید ارزان ای خواهید داشت؛ اما این همه ماجرا نیست و مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر، یکی از بزرگ ترین شهربازی های سرپوشیده مالزی را در خود جای داده است. در طبقه پنجم هم تعدادی دستگاه هیجان انگیز در بخش گلکسی استیشن (Galaxy Station) وجود دارد. در طبقه هفتم نیز وسایلی برای بازی بچه ها مهیا شده است.

  • آدرس: Berjaya Times Square, 1, Jalan Imbi, 55100 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

از غار تاریک بازدید کنید

همه گردشگرانی که به کوالالامپور سفر می نمایند، بازدید از غارهای باتو را در برنامه خود می گنجانند؛ اما بیشتر آن ها از تماشای غار تاریک غافل می شوند. هنگام قدم زدن در بخش های امن تر غار که شامل شبکه ای دو کیلومتری از غارها است، علاوه بر مشاهده شکل های صخره ای فوق العاده زیبا، موجودات خزنده ساکن غار را خواهید دید و برای اولین بار تاریکی مطلق را تجربه می کنید.

غار تاریک یکی از غارهای گرمسیری دنیا به شمار می رود که پژوهش های زیادی روی آن اجرا شده و زیست بوم حساس این میراث طبیعی میزبان حیات وحشی بوده است که برای 100 میلیون سال در این کره خاکی زندگی نموده اند.

  • آدرس: Sri Subramaniam Temple, Jalan Batu Caves, Batu Caves, 68100 Batu Caves, Selangor, Malaysia

به مرکز خرید پابلیکا سر بزنید

بعضی از چشم گیرترین و بزرگ ترین مراکز خرید آسیا را می توان در کوالالامپور پیدا کرد. اگر از علاقه مندان به خرید هستید و دل تان برای خرج کردن پول تنگ شده است، به مرکز خرید پابلیکا بروید؛ به خصوص که اخیرا به جمع مراکز خرید کوالالامپور پیوسته است. در این مرکز، انواع بوتیک های مستقل، گالری های هنری کوچک و رستوران های شیک و مجذوب کننده به چشم می خورد.

حتی افراد سخت پسند نیز عاشق مرکز خرید پابلیکا می شوند؛ جایی که یک بخش کامل مختص لباس دارد و با غذای لهستانی و رستورانی با موسیقی زنده و... پذیرای بازتماشامایندگان است.

  • آدرس: Publika Mall, 1 Jalan Dutamas 1, Solaris Dutamas, KL., Solaris Dutamas, 50480 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

شنا کنید

آن دسته از گردشگرانی که به گشت وگذار در شهری پرجمعیت مثل کوالالامپور، آن هم در دمای 32 درجه سانتی گراد عادت ندارند، پس از چند روز به شدت دل شان برای شناکردن تنگ می گردد.

اگر بودجه سفرتان به مقدار اقامت در هتلی با استخر بی نهایت نیست یا حتی امکان اقامت در مهمان خانه ای با وانی در فضای باز را ندارید، می توانید به یکی از استخرهای عمومی شهر بروید. به عنوان مثال استخر چین وو ورزشگاه (Chin Woo Stadium) را امتحان کنید که در نزدیکی محله چینی ها واقع شده است و بسیار بزرگ است. در این استخر، یک کافه و محوطه ای برای آفتاب گرفتن وجود دارد و می توانید یک روز کامل را به استراحت بپردازید.

  • آدرس: Chin Woo Stadium, Jalan Stadium, 50150 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

به خودتان برسید

فرقی نمی کند که پس از پروازی طولانی به کوالالامپور رسیده اید، تازه ماجراجویی خود را در این شهر شروع نموده اید یا در میانه سفرتان هستید؛ کوالالامپور شهری فوق العاده برای رسیدن به خودتان است. آرایشگاه Number76 در بانگسار را به خاطر سبک های فوق العاده شیک و وسوسه نماینده اش می شناسند. علاوه بر این، می توانید سالن زیبایی هیرپلی (Hairplay) در مرکز خرید پابلیکا را امتحان کنید که گران و در عین حال بسیار شیک است. آرایشگاه A Cut Above گزینه دیگری پیش روی شما است که در مرکز خرید بانگسار (Bangsar Shopping Center) واقع شده است و کم هزینه تر تمام می گردد.

وقتی سروسامانی به موهای خود دادید، راهی یکی از اسپاهای کوالالامپور شوید و خستگی را از بدن تان بیرون کنید. دونا اسپا (Donna Spa) در گالری استارهیل واقع در بوکیت بیتانگ، ایراوان ولنس (Erawan Wellness) در خیابان جالان آمپانگ و سواسانا اسپا (Swasana Spa) واقع در هتل ایمپیانا کی ال سی سی (Impiana KLCC Hotel) جزو برترین اسپاهای شهر به حساب می آیند که باید امتحان کنید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1223

به "تور ارزان کوالالامپور: سرگرمی های متفاوتی که می توانید در کوالالامپور تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان کوالالامپور: سرگرمی های متفاوتی که می توانید در کوالالامپور تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید