می دانستید خوابیدن با جوراب هم مفید است!

به گزارش چه خبر آنلاین، خوابیدن با جوراب می تواند دمای بدن شما را تنظیم نموده و خوابی موثرتر داشته باشید.

می دانستید خوابیدن با جوراب هم مفید است!

یکی از عاداتی که بسیاری از افراد دارند خوابیدن با جوراب است. در واقع این امر برای بدن انسان بسیار خوب می باشد زیرا هر انسانی یک سوم از عمر خود را در خواب می گذراند و اگر بتوانید برترین شرایط را برای این کار فراهم نماید بسیار خوب خواهد بود و می تواند کیفیت خواب خود را بهبود بخشد. فواید و عوارض پوشیدن جوراب قبل از خواب را در خبرنگاران بخوانید.

تنظیم دمای بدن با پوشیدن جوراب قبل از خواب

خوابیدن با جوراب باعث می شود که فرد خواب بسیار بهتری را نسبت به افراد دیگر تجربه نماید. این کار باعث می شود که فرد سریع تر به خواب برود. به تصور بعضی از افراد خوابیدن با جوراب ممکن است دمای بدن آن ها را افزایش داده و ممکن است خوابشان را مختل نماید. در صورتی که چنین نیست و با توجه به تحقیقاتی که در سال 2007 اجرا شده است نشان داده که پوشیدن جوراب برای خواب اصلا مضر نیست و می تواند به داشتن خوابی بهتر یاری نماید. در واقع بر اساس همین تحقیقات زمانی که پوست گرم می شود بدن سریع تر به خواب می رود. تا زمانی که پوست بدن شما بسیار سرد باشد خوابیدن برایتان سخت خواهد بود و کیفیت خوبی نخواهد داشت.

باید بدانید که دمای بدن در طی روز بسیار متغیر است و در 4 صبح به حداقل خود می رسد. البته این تغییرات بر اساس ریتم های شبانه روزی است و می تواند تاثیرات بسیار بدی بر روی سلامت بدن داشته باشد از این رو به شما توصیه می شود که قبل از خواب جورابی را به پا کنید تا بتوانید دمای بدن خود را در این زمان ها به تعادل برسانید. زمانی که بدن به خواب می رود یک الی دو درجه سرد تر خواهد شد و اگر بتوانید دمای بدن خود را تنظیم نمایید می توانید خوابی با کیفیت بهتر تجربه کنید.

مزیت های پوشیدن جوراب در خواب

کاهش نشانه های رینود

یکی از بیماری هایی که مرتبط با افرادی است که دست ها و پاهای سردی دارند رینود است. در واقع این بیماری رگ های پوستی را تحت تاثیر قرار می دهد و زمانی که افراد در یکسری از شرایط بسیار خاصی قرار می گیرند دست ها و پاهایشان سرد تر می شود. در واقع این شرایط نوعی حمله به شمار میرود و خون رسانی به دست ها و پا ها مختل می شود و فرد دچار رینود خواهد شد. افرادی که برای اولین بار این مشکل را تجربه می کنند برای دانش بیشتر در خصوص بیماری باید به پزشک مراجعه کنند و در دیگر موارد پوشیدن جوراب به آن ها یاری بسیار زیادی می کند.

جلوگیری از گر گرفتگی

یکی دیگر از مزایایی که خوابیدن با جوراب دارد این است که می تواند از گرگرفتگی بدن شما پیشگیری نماید. در واقع گرگرفتگی بیشتر به علت این است که تغییرات هورمونی در بدن رخ می دهد. پوشیدن جوراب قبل از خواب باعث می شود که بدن دمایی مناسب داشته باشد و باعث کاهش دمای مرکزی بدن خواهد شد.

عوارض استفاده از جوراب در خواب

اولین مسئله ای که با پوشیدن جوراب در خواب برایتان ایجاد خواهد شد در اثر استفاده از جوراب های نا مناسب است. بسیاری از جوراب ها می توانند با جنس نایلونی که دارند منجر به ایجاد عفونت های شدید شوند. بهتر است اگر می خواهید خوابیدن با جوراب را امتحان کنید حتما از جوراب های نخی یاری بگیرید.

جوراب های تنگ برای خواب مناسب نیستند و بهتر است از آن ها برای خواب استفاده نکنید زیرا ممکن است خونرسانی به پاها را مختل کرده و بعلاوه منجر به ایجاد ادم و ورم های شدید شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چرا شب ها نباید در اتاق گرم بخوابیم؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1325

به "می دانستید خوابیدن با جوراب هم مفید است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می دانستید خوابیدن با جوراب هم مفید است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید