تور بلغارستان ارزان: معرفی برترین مسیرهای طبیعت گردی در بلغارستان

به گزارش چه خبر آنلاین، طبیعت گردی در بلغارستان | Hiking in Bulgaria

بلغارستان تنها 3 پارک ملی دارد اما دارای مسیرهای طبیعت گردی زیادی با منظره ها چشمگیر است که شما اگر بخواهید تمام آن ها را امتحان کنید به ماه ها زمان احتیاج خواهید شد. با این حال اگر زمان شما محدود است برای طبیعت گردی در بلغارستان احتیاج دارید که از میان مسیرها، موارد دلخواه خود را انتخاب نموده و به این فعالیت محبوب بپردازید. از این رو خبرنگاران برای شما چند مورد از برترین مسیرهای طبیعت گردی در بلغارستان را در این متن فراهم نموده است.

تور بلغارستان ارزان: معرفی برترین مسیرهای طبیعت گردی در بلغارستان

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان ارزان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

مصلی، مرتفع ترین کوه در بالکان | Musala

قله مصلی بلندترین کوه در کوه های ریلا، بلغارستان و شب جزیره بالکان است که ارتفاعی 2925 متری دارد. طبیعت گردی های این منطقه از جهتهای آسان گرفته (وقتی از تله سی یژ بهره ببرید) تا یک جهت یک روزه نسبتا سخت اگر جهت اصلی کوه را از ابتدای نقطه آغاز، پیاده روی کنید را شامل می گردد. اگر از تله سی یژ بهره ببرید تنها یک ساعت پیاده روی تا بالا دارید؛ این روش برای آن هایی که می خواهند یک روز از صوفیه را به طبیعت گردی بپردازند، بسیار مناسب است. اگر تجهیزات کافی ندارید، طبیعت گردی در این جهت در زمستان را امتحان نکنید.

مالیوویتسا، جایی که طبیعت گردی در بلغارستان آغاز می گردد | Malyovitsa

مالیوویتسا یکی از معروف ترین قله ها در کوه های ریلا است، زیرا مدرسه کوهنوردی مرکزی (Central Mountaineering School)، اولین باشگاه کوهنوردی در بلغارستان را در کوهپایه خود دارد. از لحظه ای که آغاز به پیاده روی می کنید، تقریبا در تمام راه این قله شگفت انگیز را خواهید دید. دره این منطقه شامل چندین تراس طبیعی با چشم میزانای نفس گیر و دریاچه های زیبایی می باشد که در آن شما می توانید استراحت داشته و یک غذای سبک میل کنید. پس از رسیدن به قله، می توانید به مدرسه کوهنوردی مرکزی بازگردید (سفر بازگشت حدود پنج ساعت طول می کشد) یا جهت را به سمت Ivan Vazov Chalet ادامه دهید. درجه سختی جهت را می توان میانه دانست و صخره نوردان می توانند یک یا دو روز در جهت را صرف صخره نوردی در نزدیکی مالیوویتسا نمایند.

7 دریاچه ریلا، جواهر تاج ریلا | The Seven Rila Lakes

اگر یک توریست خارجی بخواهد تنها یک مقصد طبیعت گردی در بلغارستان را مثال بزند، معمولا از این 7 دریاچه نام خواهد برد. این دریاچه های یخی به طرز شگفت انگیزی به یکدیگر مرتبط بوده و هر کدام میزان و شکل به خصوصی دارند. نام آنها منعکس نماینده شکل یا افسانه های محلی (دریاچه چشم، دریاچه کلیه، دریاچه دوقلو و غیره) است. شما می توانید از یک تله سی یژ که شما را به کلبه دریاچه ریلا می برد استفاده نموده و سپس با طبیعت گردی به مدت 2-3 ساعت به تماشا تمام دریاچه ها بروید.

خط الراس کنچتو، آدرنالین در پیرین | Koncheto Ridge

آدرنالین خون شما زمانی که به این خط الراس برسید و از دو طرف به منظره ها خیال انگیز خیره شوید، بسیار بالا خواهد رفت! این خط الراس شیبدار به زبان بلغاری به معنای اسب کوچک است. لبه آن بیشتر از 2-3 متر عرض ندارد و باریک ترین قسمت آن تنها 0.5 متر است. این جهت به خاطر سختی اش به عنوان یک نقطه چالش برانگیز طبیعت گردی در نظر گرفته شده و ایده خوبی است که با توجه به این واقعیت است که هوا در عرض چند دقیقه تغییر می نماید همراه با یک راهنما آن را طی کنید. اگر خوش شانس باشید، پدیده مشهوری را شاهد خواهید بود: اغلب یک طرف کوه با ابرها پوشیده شده، در حالی که طرف دیگر آفتابی است.

قله و دریایچه بزبوگ، سفر یک روزه دلچسب در پیرین | Bezbog Peak and Bezbog Lake

اگر دلتان یک طبیعت گردی سبک و دلپذیر می خواهد به سمت کوه پیرین و قله بزبوگ بروید که در نزدیکی آن دریاچه ای با همین نام وجود دارد، این جاذبه کمی دورتر از پیست اسکی بانسکو (Bansko) است. یک تله سی یژ شما را به ایستگاه بزبوگ می رساند که از آنجا یک جهت یک ساعت و نیمه ساده به قله وجود دارد. کل این جاذبه به قدری زیباست که حتما با رفتن به آنجا دلتان می خواهد حداقل یک شب را در آنجا سپری کنید. یک جهت راحت دیگر از ایستگاه وجود دارد که به سمت دریاچه پوپووی (Popovi) می رود و حدودا 1 سال و نیم را در راه خواهید بود.

آبشار رایسکوتو پراسکالو، نزدیک به بهشت | Raiskoto Praskalo Waterfall

ارتفاع این آبشار 124 متر است و بزرگترین آبشار بالکان محسوب می گردد. نام آن به معنای افشانه ای از بهشت است و منظره اطراف آن به شما ثابت خواهد نمود که این نام کاملا برازنده این جاذبه بلغارستانی است. این جهت تقریبا پنج ساعت طول می کشد و بعضی از بخش های آن بسیار شیب دار است، بنابراین ایده خوبی است که شب را در کلبه رِی (Ray Chalet) بگذرانید به جای اینکه بخواهید با عجله بالا رفته و برگردید. واقعیتی جالب این است که نام یکی از پرشیب ترین بخش های جهت، Dzhendema به معنای جهنم است، به همین علت مردم محلی به شوخی می گویند که برای رسیدن به بهشت شما باید از جهنم عبور کنید. از کلبه با کمتر از 3 ساعت پیاده روی شما می توانید به بلندترین قله این منطقه به نام Botev Peak با ارتفاع 2376 متر برسید.

قله کوزیا استنا، منظرهی همزمان به جنوب و شمال بلغارستان | Kozya Stena Peak

کوه های استارا پلانینا (بالکان) در مرز بلغارستان کشیده شده که این کشور را به جنوب و شمال تقسیم می نماید. طبیعت گردی در بلغارستان در این منطقه به شما فرصت های بسیار فوق العاده ای برای تماشای دو طرف کشور را خواهد داد. از بالاترین نقطه یعنی Beklemeto آغاز به طبیعت گردی نموده و یک جهت دو ساعته فوق العاده را تجربه کنید. بالا رفتن به سمت قله کمی سخت خواهد بود و بخشی از آن شما احتیاج به یک طناب فولادی خواهید داشت اما منظره ها آنقدر چشمگیر هستند که این سختی قطعا ارزشش را خواهد داشت. تا کلبه Kozya Stena ادامه داده و شب را آنجا سپری کنید و فردا می توانید با خاطراتی خوش به پایین برگردید. عکس ابتدای متن، مربوط به همین جاذبه است.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1179

به "تور بلغارستان ارزان: معرفی برترین مسیرهای طبیعت گردی در بلغارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بلغارستان ارزان: معرفی برترین مسیرهای طبیعت گردی در بلغارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید