مشورت کردن با والدین پس از ازدواج تا چه مرزی ضرورت دارد؟

به گزارش چه خبر آنلاین، خبرنگاران/خراسان جنوبی کارشناس ارشد پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی با بیان مباحث مهم ازدواج، گفت: گاهی اوقات در ازدواج، زوجین نه تنها وابستگی مالی به خانواده خود دارند؛ بلکه در تصمیمات روزمره هم باید از خانواده خود نظر بگیرند و از طرفی حتما باید نظر خانواده را اجابت کنند، درست است که مشورت کردن و نظر خواهی امر پسندیده است اما اجابت آن تحت هر شرایطی مطلوب نیست.

مشورت کردن با والدین پس از ازدواج تا چه مرزی ضرورت دارد؟

بهناز زال در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ازدواج یکی از مهم ترین تصمیمات زندگی هر فرد بوده چرا که ممکن است تمام عمر فرد را تحت الشعاع خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری برای ازدواج شاید از دیگر انتخاب ها و تصمیماتی که در زندگی گرفته می شود مهم تر و نیازمند مهارت و آمادگی بیشتری باشد، افزود: قبل از ورود یا تصمیم گیری برای ازدواج، ابتدا باید مهارت و آگاهی کسب کرده و سپس برای ازدواج مهیا شوید.

این مشاور خانواده ادامه داد: استقلال یکی از ویژگی هایی است که به فرد کمک می کند تا ازدواج موفقی داشته باشد؛ استقلال هر فرد ار خانواده خود جزء آمادگی هایی است که قبل باید ازدواج صورت گیرد.

وی افزود: نتایج پژوهش ها نشان می دهد اگر هر کدام یک از زوجین وابستگی بیش از حد به خانواده خود داشته باشند طوری که نتواند در امورات مرتبط با خود و زندگی خویش تصمیم گیری کند، قطعاً به مشکل بر خواهد خورد چرا که آن رابطه با شکست تهدید می شود و ممکن است به زوجین آسیب برسد، پس باید استقلال فکر و استقلال نظر را دارا باشد.

زال بیان نمود: گاهی اوقات در ازدواج، زوجین نه تنها وابستگی مالی به خانواده خود دارند؛ بلکه در تصمیمات روزمره هم باید از خانواده خود نظر بگیرند و از طرفی حتما باید نظر خانواده را اجابت کنند، درست است که مشورت کردن و نظر خواهی امر پسندیده است اما اجابت آن تحت هر شرایطی مطلوب نیست.

این مشاور خانواده اظهار کرد: یکی از دلایل صحیح ازدواج و تصمیم به یک رابطه، احساس نیاز به یک همراه و شریک ایمن است، اما گاهاً افراد به دلایلی نادرستی دست به چنین اقدامی می زنند به طور مثال برای ترک محیط نامناسب خانواده، خارج شدن از فشارهای تحمیلی یا فرار از مسائل می تواند از جمله دلایل نادرست ازدواج باشد که تعداد بالایی هم به چشم می خورد.

وی یادآور شد: اقدام به ازدواج آن هم بدون شناخت و آگاهی و عدم مهارت و آمادگی، نداشتن استقلال و نادیده گرفتن مسائل کوچک و بزرگ، عدم شناخت کافی از خانواده ها و شناخت از خود می تواند زمینه مسائل فراوانی باشد.

زال یادآور شد: ابتدا فرد باید از خود و دلیل ازدواج خود به یک قطعیت برسد و وقتی پاسخ سوالاتش را گرفت به ازدواج فکر کند؛ در غیر این صورت به بن بست زندگی خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1070

به "مشورت کردن با والدین پس از ازدواج تا چه مرزی ضرورت دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشورت کردن با والدین پس از ازدواج تا چه مرزی ضرورت دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید