مدارس غیردولتی رتبه بندی می شوند ، نظرسنجی از والدین درباره اندازه شهریه

به گزارش چه خبر آنلاین، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش وپرورش از رتبه بندی مدارس غیردولتی و چگونگی فرایند اجرای آن اطلاع داد.

مدارس غیردولتی رتبه بندی می شوند ، نظرسنجی از والدین درباره اندازه شهریه

به گزارش خبرنگاران، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش وپرورش با تاکید بر ضرورت تربیت دانش آموزان تمام ساحتی اظهار کرد: مدارس غیردولتی باید فعالیت ها و برنامه های خود را با سند تحول بنیادین همسو نمایند.

وی اضافه کرد: از سال جاری روینمودهای تربیتی و فرهنگی را در ردیف ملاک های ارزیابی و رتبه بندی و بعلاوه معین الگوی شهریه مدارس قرار داده ایم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش وپرورش از رتبه بندی مدارس غیردولتی اطلاع داد و گفت: فرایند اجرای این برنامه از ابتدای سال جاری شروع و شاخص ها معین شده است که به زودی طی بخشنامه ای به استان ها ابلاغ خواهد شد.

محمودزاده ادامه داد: دو شاخص گذاری انجام می دهیم؛ یک شاخص گذاری مربوط به موضوع رتبه بندی و دیگری ارزیابی ما از استان هاست. ما قصد داریم استان ها را ارزیابی و رتبه عملکردی آنها را در مقایسه با دیگر استان ها تعیین کنیم. این شاخص گذاری ها هم در حوزه آموزش و هم پرورش انجام خواهد شد.

وی درباره مقدار شکایات و تخلفات رسیدگی شده در جریان ثبت نام مدارس غیردولتی گفت: خوشبختانه سال جاری روند معین و مقدار شهریه مدارس غیردولتی به خوبی اطلاع رسانی شد. توافقاتی نیز با موسسان اجرا شده بود که رقم اعلامی شهریه با رقم دریافتی از والدین یکی باشد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش وپرورش ادامه داد: قصد داریم سال جاری برای اولین بار نظرسنجی انجام دهیم که بر اساس آن به صورت پایلوت برای خانواده ها پیامک ارسال و از آنها سوال می کنیم که چه مقدار شهریه پرداخته نموده اند تا درصد انحراف از جهت را پیدا کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مهر 1401 بروزرسانی: 25 مهر 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1361

به "مدارس غیردولتی رتبه بندی می شوند ، نظرسنجی از والدین درباره اندازه شهریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدارس غیردولتی رتبه بندی می شوند ، نظرسنجی از والدین درباره اندازه شهریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید