محدوده تاریخی شهر سرایان معین حریم شد

به گزارش چه خبر آنلاین، مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سرایان با اشاره به تصویب عرصه و حریم محدوده تاریخی شهر سرایان با حدود 12 هکتار مساحت، گفت: عرصه و حریم آثار تاریخی داخل شهر سرایان در جلسه شورای مشخص حرایم معاونت میراث فرهنگی وزارتخانه متبوع مشخص و مصوب شده است.

محدوده تاریخی شهر سرایان معین حریم شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی، محمد عرب امروز 20 اردیبهشت ماه 99 با اشاره به اینکه محدوده عرصه و حریم این آثار تاریخی پس از آنالیز های کارشناسی میدانی در کمیته های تخصصی مصوب شده است، ادامه داد: معین عرصه و حریم و ضوابط حفاظتی آثار تاریخی، تضمینی برای حفاظت هر چه بهتر از این آثار ارزشمند تاریخی و نگهداری آن برای آیندگان است.

او گفت: در این محدوده 11 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی شامل کاروانسرا، بازار میثم، حمام، آب انبار کاروانسرا، مسجد جامع، آب انبار حسینیه، آب انبار حاج عبدالرسول، آب انبار و مسجد آهنگران، خانه یزدانی، خانه عزیزالله یزدانی (رفیعی) و چهار اثر شناسایی شده واجد شرایط ثبت ملی قرار گرفته است.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سرایان با بیان اینکه در آثار تاریخی، حریم، محدوده ای است که متولی اثر تاریخی بر اساس ضوابط قانونی برای حفظ اثر تاریخی معین می نماید و حریم آثار تاریخی، باعث حفظ موجودیت و یکپارچگی اثر می گردد، اضافه نمود: آثار تاریخی بیانگر گذشته فرهنگی و زندگی گذشتگان ما است. نسل های آینده نیز باید با پیشینه خود، تاریخ و چگونگی زندگی گذشتگان خود آشنا شوند و تنها راه این امر نگهداری از آثار تاریخی و ملی است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 202

به "محدوده تاریخی شهر سرایان معین حریم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدوده تاریخی شهر سرایان معین حریم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید