تور فرانسه ارزان: فرانسه: کُرسی شورای امنیت را واگذار نمی کنیم

به گزارش چه خبر آنلاین، به گزارش خبرنگاران به نقل از فرانس پرس، فرانسه شایعات مبنی بر اینکه می خواهد کرسی دائم خود را در شورای امنیت به اتحادیه اروپا واگذار کند؛ رد کرد.

تور فرانسه ارزان: فرانسه: کُرسی شورای امنیت را واگذار نمی کنیم

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

این در حالی است که روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف امروز چهارشنبه به نقل از یک عضو مجلس اروپا، مدعی شده بود که فرانسه در حال آنالیز واگذاری کرسی شورای امنیت به ازای دریافت حمایت اعضای اتحادیه اروپا از ایجاد ارتش اروپایی و اصلاح رویکرد این اتحادیه در قبال مسائل حوزه سیاست خارجی است.

در رَد این ادعا، یکی از سخنگویان کاخ الیزه گفت: ما رسماً این مسئله را رد می کنیم. این کرسی از آنِ ما است و به همین شکل هم باقی خواهد ماند.

ادعای مطرح شده از سوی دیلی تلگراف را می توان در ادامه تنش به وجود آمده میان فرانسه و طرفین پیمان آکوس شامل آمریکا، استرالیا و انگلیس ارزیابی کرد.

در نتیجه این پیمان، استرالیا قرارداد 90 میلیارد دلاری خرید زیردریایی از فرانسه را لغو کرد و به جای آن قرار است دست کم هشت فروند زیردریایی هسته ای از آمریکا و انگلیس خریداری کند.

از پیمان آکوس درست در همان روزی رونمایی شد که اورزلا فن درلاین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد که این اتحادیه سال آینده در پاریس یک نشست دفاعی ویژه با تمرکز بر روی ایجاد نیروی نظامی مستقل برگزار خواهد نمود.

به این ترتیب، آکوس را می توان سیلی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به امانوئل ماکرون همتای فرانسوی تلقی کرد که در کارنامه خود علاوه بر دفاع از ایده تشکیل ارتش اروپایی، جمله معروف ناتو دچار مرگ مغزی شده است را هم دارد تا به او یادآوری کند که برای رسیدن به خودکفایی باید از سد آمریکا عبور کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1015

به "تور فرانسه ارزان: فرانسه: کُرسی شورای امنیت را واگذار نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: فرانسه: کُرسی شورای امنیت را واگذار نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید