طرز تهیه خوش طعم ترین قهوه های دنیا را یاد بگیرید

به گزارش چه خبر آنلاین، قهوه فیلتر شده

پودر قهوه را در فیلتر ریخته و آب جوش را به آن می افزایم. این روش سنتی تهیه قهوه است و بیشتر ماشین های قهوه جوش نیز براساس همین روش عمل می کنند.

طرز تهیه خوش طعم ترین قهوه های دنیا را یاد بگیرید

اسپرسو (Espresso)

برای تهیه اسپرسوی معمولی نیاز به 9 تا 10 گرم پودر قهوه است. زمان استخراج اسپرسو (Extraction) یعنی زمان عبور آب از پودر قهوه بین 27 تا 29 ثانیه است. واضح است که برای تهیه اسپرسو دوبل (doppio) به دو برابر یعنی 18 تا 20 گرم قهوه نیاز است.

اسپرسو ریسترتو (Ristretto)

در تهیه اسپرسو ریسترتو از همان روش تهیه اسپرسو استفاده می شود، اما زمان تماس آب با قهوه کمتر است و فقط 16 تا 19 ثانیه طول می کشد. به همین دلیل اسپرسو ریسترتو قوی تر است.

اسپرسو لونگو (Lungo)

لونگو در زبان ایتالیایی به معنی طولانی است. برای تهیه اسپرسو لونگو از آب بیشتری استفاده می شود و به همین دلیل ضعیف تر از اسپرسوی معمولی است. اما به علت استفاده از آب بیشتر تلخی بیشتری نیز از قهوه استخراج می شود.

لاته ماکیاتو (Latte Macchiato)

لاته ماکیاتو چیزی نیست جز یک شات اسپرسو و شیر کف کرده. در زبان ایتالیایی لاته (Latte) به معنی شیر و (Macchiato) به معنی نقش یا لکه دار است. تفاوت اصلی در نحوه سرو کردن لاته ماکیاتو این است که در لیوان بزرگ شیشه ای صورت می گیرد و در مقایسه با کاپوچینو دارای شیر بیشتری نیز هست.

کاپوچینو (Cappuccino)

کاپوچینو نیز از یک شات اسپرسو به همراه شیر بخار پز و کف کرده تشکیل شده است. اما در کاپوچینو شیر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کاپوچینوی کلاسیک از سه لایه شیر و قهوه تشکیل شده است: اول کف شیر که سفت تر است، سپس لایه دوم کف، بعد از آن کمی شیر مایع و در نهایت قهوه.

آمریکانو (Americano)

آمریکانو از ریختن یک شات اسپرسو در فنجان و اضافه کردن آب گرم به آن تهیه می شود. آمریکانو را می توان با شیر یا بدون شیر نیز نوشید.

فلت وایت (Flat White)

فلت وایت از اسپرسو ریسترتو دوبل با شیر کف کرده تهیه می شود. البته مقدار کف شیر در فلت وایت بسیار کمتر از لاته ماکیاتو یا کاپوچینو است. فلات وایت، قهوه مورد علاقه استرالیایی ها است.

قهوه با یخ (Iced Coffee)

قهوه با یخ همانگونه که از اسمش پیدا است از قهوه فیلتر شده به همراه یخ درست می شود و بیشتر در فصل تابستان نوشیده می شود. برخی به آن شیر نیز اضافه می کنند و برخی نیز با شکر. البته باید توجه داشت که شکر به علت سردی این نوشیدنی به سختی حل می شود و به همین دلیل برخی از شکر مایع یا دیگر شربت ها استفاده می کنند.

قهوه سرد (Cold Brew)

برای تهیه قهوه سرد، پودر قهوه را در آب ریخته و به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری می کنند. سپس قبل از مصرف قهوه را از فیتلر عبور می دهند. از آنجایی که قهوه سرد است، عطر و طعم آن متفاوت تر از قهوه های پخته شده است. قهوه سرد نیز بیشتر در ماه های گرم سال نوشیده می شود.

قهوه بستنی (Affogato)

قهوه بستنی هم بیشتر در ماه های گرم سال نوشیده می شود. آفوگاتو (Affogato) در ایتالیایی به معنی غرق شده است. این قهوه از یک شات اسپرسو و بستنی وانیلی درست می شود، البته برخی آن را با بستنی فندق بیشتر دوست دارن

قهوه ایرلندی (Irish Coffee)

قهوه ایرلندی، قهوه ای بخصوص است که در هر کافه ای یافت نمی شود و از قهوه شیرین شده به همراه خامه تهیه می شود. این قهوه در سال 1940 از طریق آشپز رستوران فرودگاه شنن ایرلند ابداع شد و به علت تعریف های مسافران پرواز های بین المللی از آن، معروفیت جهانی یافت. قهوه ایرلندی برای اولین بار در سال 1952 در سان فرانسیسکو آمریکا نیز سرو شد.

منبع: برترین ها

منبع: فرارو
انتشار: 1 اسفند 1401 بروزرسانی: 1 اسفند 1401 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1420

به "طرز تهیه خوش طعم ترین قهوه های دنیا را یاد بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خوش طعم ترین قهوه های دنیا را یاد بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید