طرح های دزدیده شده توسعه مک بوک پرو با پورت های بیشتر را تایید می نماید

به گزارش چه خبر آنلاین، طرح های شماتیک مک بوک پرو که از یکی از تأمین کنندگان اپل به نام Quanta Computer دزدیده شده است، برنامه های آینده اپل برای مک بوک پرو که به احتمال زیاد سال جاری شاهد رونمایی از آن ها هستیم را افشا نموده است.

طرح های دزدیده شده توسعه مک بوک پرو با پورت های بیشتر را تایید می نماید

این طرح های دزدیده شده همچنین نشان می دهند که اپل در نسل بعدی مک بوک پرو از پورت های بیشتری استفاده خواهد نمود و در این نسل شاهد بازگشت پورت شارژر MagSafe خواهیم بود. نشریه MacRumors که توانسته است نگاهی به تصاویر منتشر شده از این طرح های شماتیک مک بوک پرو داشته باشد، گفته است که در این تصاویر می توان مدار منطقی استفاده شده در این مک بوک پرو ها جدید را دید.

این نشریه در ادامه می گوید که اپل در سمت راست این نسخه از مک بوک پرو از پورت HDMI و کارت خوان SD در کنار یک پورت USB-C با پشتیبانی از تاندربولت استفاده نموده است. همچنین در سمت چپ این دستگاه هم شاهد استفاده از دو پورت USB-C با پشتیبانی از تاندربولت و پورت شارژ MagSafe هستیم.

در واقع این دستگاه جدید بر خلاف مدل های پیشین که دارای چهار پورت USB-C با پشتیبانی از تاندربولت بودند، تنها دارای سه پورت USB-C با پشتیبانی از تاندربولت است. نگاهی به شایعه های منتشر شده توسط تحلیلگر محصولات اپل مینگ چی کو و نشریه بلومبرگ در گذشته نشان می دهد که اپل از پورت های بیشتر در مدل 2021 مک بوک پرو استفاده خواهد نمود.

با وجود مطرح شدن این شایعه ها باید بگوییم که منتشر شدن این تصاویر از طرح های شماتیک مک بوک پرو ما را به شکل بهتری با پور ت های استفاده شده در این دستگاه و محل قرارگیری آن ها آشنا می نماید. اسم رمز در نظر گرفته شده برای مک بوک پروی جدید J316 است که نشان دهنده بورد منطقی استفاده شده در مدل 16 اینچ مک بوک پرو است.

همچنین نسخه دیگری از مک بوک پرو با اسم رمز J314 وجود دارد که نشان دهنده مک بوک پرو 14 اینچ است؛ شایعه های منتشر شده در گذشته نشان می دهند که اپل در حال کار کردن بر روی آن است. شایعه های منتشر شده نشان می دهند که اپل از پورت های جدید در هر دوی این دستگاه ها استفاده خواهد نمود. ضمناً انتظار داریم که این دستگاه ها علاوه بر پورت های جدید مانند کارت خوان SD و پورت HDMI، دارای تراشه های جدید اپل سیلیکون هم باشند.

این اطلاعات جدید که توسط سایت 9to5Mac در اینترنت منتشر شده است از یک گروه توسعه دهنده باج افزار به نام REvil به دست آمده است. این گروه ادعا نموده اند که توانسته اند به اطلاعات کامپیوتر های یکی از تأمین نمایندگان اپل به نام Quanta Computer دست پیدا نمایند.

علاوه بر منتشر شدن طرح های مدار منطقی این دستگاه ها، اطلاعات منتشر شده توسط این گروه شامل اطلاعات مختلفی درباره قطعات استفاده شده در مک بوک پرو است که ممکن است تجزیه وتحلیل دقیق آن ها ما را به شکل بهتری با این دستگاه ها و مشخصات فنی آن ها آشنا کند.

تصاویر منتشر شده از مک بوک پروی جدید در شبکه اجتماعی توییتر هم تأیید می نمایند که اپل در این دستگاه از تاچ بار در قسمت بالایی کیبورد استفاده ننموده است که هماهنگ با شایعه هایی است که پیش تر از نسل بعدی مک بوک پرو منتشر شده است. اطلاعات منتشر شده درباره طراحی ظاهری این دستگاه عنوان می نمایند که این دستگاه ممکن است دارای گوشه های گرد تری در مقایسه با نسل کنونی آن باشد.

گروه REvil تهدید نموده است که اگر اپل تا 1 می (11 اردیبهشت) هزینه مربوط به باج افزار را پرداخت نکند، این گروه اطلاعات بیشتری که از Quanta Computer دزدیده است را منتشر می نماید. این گروه تا زمان پرداخت هزینه توسط اپل میخواهد تا هر روز اسناد جدیدی را منتشر کند. البته باید بگوییم که اپل هنوز درباره این موضوع صحبتی را مطرح ننموده است.

Quanta Coputer گفته است که تعداد کمی از سرور های Quanta تحت حمله سایبری قرار گرفته اند، اما این حمله ها به گونه ای نبوده اند که بر روی فعالیت تجاری این شرکت تأثیر بگذارند.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 819

به "طرح های دزدیده شده توسعه مک بوک پرو با پورت های بیشتر را تایید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح های دزدیده شده توسعه مک بوک پرو با پورت های بیشتر را تایید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید