طراحی داخلی اداری شیاو مدیا در پکن

به گزارش چه خبر آنلاین، در ادامه فرایند شناخت پروژه های برتر طراحی داخلی و بازسازی ساختمان در دنیای معماری در این مقاله در شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی خبرنگاران قصد داریم دکوراسیون اداری یکی از جذاب ترین و پیروز ترین طراحی داخلی اداری در سال 2018 ، در شهر پکن چین بپردازیم .

طراحی داخلی اداری شیاو مدیا در پکن

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

این محیط اداری به مساحت 1100 متر مربع است .

در سال های اخیر CUN Design به دلیل تفکر بی نظیر خود در طراحی فضاهای خلاق دفاتر ، جوایز بسیاری را از آن خود نموده است و باعث شده است به یکی از تیم های معماری عظیم در این سطح تبدیل گردد .

پس کارفرمای این دفتر که در صنعت رسانه و اینترنت فعالیت میکند از این تیم طراحی درخواست کرد یک دفتر کار جدید برای او طراحی نمایند . تیم طراحی پس از چندین بار مصاحبه با کارفرما و کارمندان او متوجه این موضوع شد که روابط محبت آمیز خوبی بین کارفرما و کارمندان وجود دارد و جو صمیمی و گرمی در فضای دفتر قبلی آنها وجود داشت ولی دفتر نمیتوانست این جو را منتقل کند پس آنها تصمیم گرفتند در بازسازی و تعمیرات ساختمان طراحی این دفتر جدید به این نکته توجه بیشتری داشته باشند و فضایی خلاق با جوی محبت آمیز برای آنها بوجود آورند .

همانگونه که گفته شد این دفتر که یک دفتر در زمینه اینترنت و صنعت رسانه بود و معمار پروژه عقیده داشت فضای کاری این دفتر باید فقط متشکل از رایانه ها و وسایل ارتباطی رسانه ای نباشد بلکه باید فضایی بوجود آورد که عملنمودهای متفاوتی را در خود جای دهد . یکی از این عملنمودها برای تنوع دادن به محیط و محلی برای تفکر و استراحت ذهن کارمندان بود . بنابراین تیم معماری پروژه سعی در خلاص شدن از مرز ها و شکل های سخت در طراحی کلی دفتر داشت که مورد استقبال کارمندان نهاده شد . بطور مثال پیچیدگی ها و عناصر پر زرق و برقی در فضاها وجود ندارد و کارمندان در منطقه های مورد نظر خود میتوانند کارهای خود را بصورت کارآمد انجام دهند .

اولین ایده ها در قسمت ورودی و پذیرش این دفتر انجام شده است . یک لابی عظیم و یک فضای استراحت پلکانی که در کفی که از سنگ مرمر سفید و سرد با سقف و سطوحی سفید طراحی شد که پنجره ای عظیم نورگیری این فضای سفید لابی را تامین میکند . همچنین لوگوی این شرکت به صورت شکسته و به رنگ سیاه در این قسمت برجسته شده است . هم چنین یک تلویزیون در پس زمینه ای سیاه روبروی این مجل استراحت نهاده شده است.

تیم طراحی نوآوری خلاقانه ای را در دکوراسیون داخلی اداری این دفتر ایجاد نموده است بطوری که هربار بیننده با یک فضای معمولی روبرو میگردد تمام ذهنیت ها و قواعد همیشگی که از دفاتر به یاد دارد شکسته میگردد . به عنوان مثال در اتاق جلسات از میز کنفرانس و جایگاه های رسمی خبری نیست و از جایگاه های راحتی که دور هم فضایی صمیمی تری ایجاد میکند ، شکل گرفته است . از مبلمان زیاد دفتر در سالن اصلی اجتناب شده است و فضایی آزاد برای حرکت و روان بودن فضا طراحی شده و از پارتیشن ها و تقسیم بندی های فضایی این چنینی دوری شده است .

در طراحی داخلی این دفتر لوگوی این شرکت را بصورت خطی و شکسته در سطوح مختلف میبینیم که باعث ارتباطات فضایی عملنمودها شده است . استفاده از متریال کاشی تیره با دونه های سفید در کل این فضا در کنار سطوح سفیدی که در تضاد با آن و در سقف نیز واقع شده است در ترکیب با عناصر زرد رنگی که به برجسته تر شدن این فضا یاری میکند ، هارمونی زیبایی را به این فضا بخشیده است .

هم چنین طراح با ایجاد ارتفاعی زیاد برای سقف خواسته است این دفتر که از طولی زیاد برخوردار است را با این کار تعدیل کند .

استفاده از چوب های بامبو در بازسازی ساختمان برای شکل دادن به محدوده فضای کاری که در وسط سالن اصلی واقع شده است که این فضا با مبلمانی راحتی در جمع های دو نفره یا چند نفره با رنگ های مختلف در وسط و کناره آن توانسته این محیط که در وسط سالن واقع شده است را به فضایی جذاب تبدیل کند .

از دیگر نکات طراحی این دفتر استفاده از فضاهای استراحت و فضاهایی که به تفکر و رشد خلاقانه کارمندان یاری میکند بود . کابین هایی که در داخل دفتر هستند و علاوه بر عملکرد های مختلف آن ، فضایی دارد که کارمندان در داخل آن میتوانند دراز بکشند ، آهنگ گوش بدند و کارشان را انجام بدهند .

ایده جذاب دیگری که در طراحی داخلی اداری این دفتر درنظر گرفته شده و آن را متمایز از کارهای دیگر نموده است ، قرار دادن تاب هایی که از سقف آویزان هستند در داخل سالن که کارمندان در زمان های استراحتشان میتوانند تاب بازی نمایند و فضایی مفرح و شاد را برای آنان بوجود آورد و لحظات خوشی را برای آنان رقم بزند .

در آخر این دفتر یکی از برترین و جذاب ترین دفاتر طراحی شده در کشور چین است که هم عملنمودهای مختلف را به زیبایی در کنار هم چیده است و هم فضایی دلچسب و صمیمی را بوجود آورده تا کارمندان بتوانند در محیطی آرام و دوست داشتنی به انجام فعالیت هایشان بپردازند .

منبع: هیرادانا
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 408

به "طراحی داخلی اداری شیاو مدیا در پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی اداری شیاو مدیا در پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید