شاسی بلند چینی دیگر در راه ایران؟

به گزارش چه خبر آنلاین، گجت نیوز نوشت: جیلی بویو کول - Geely Boyue Cool یک شاسی بلند کامپکت است که می تواند به خودرو جوان های ایرانی تبدیل گردد؛ البته جوان های پولدار ایرانی!

شاسی بلند چینی دیگر در راه ایران؟

شاسی بلند های سایز میانه و کراس اوور های چینی، تقریبا بازار خودرو ایران را اشغال نموده اند. هر طرف را که نگاه کنید، چشم شما به یکی از آن ها می خورد؛ از لاماری ایما گرفته تا فونیکس FX یا دیگنیتی پرستیژ و هایما S8 همگی جزو پر ادعا های این کلاس به حساب می آیند. حالا از آنجایی که بازگشت شکوهمندانه جیلی به میهن، در یک قدمی وقوع است، احتمال می دهیم که تازهترین شاسی بلند این شرکت یعنی جیلی بویو Cool هم راهی ایران گردد. در ادامه با مشخصات فنی، قیمت، امکانات و آپشن های آن جیلی بویو کول آشنا می شویم.

سری بویو، میزبان شاسی بلند های جمع و جور و مدرن جیلی است که تا اینجای کار، با جیلی بویو L از این سری آشنا شدیم. بویو کول نسبت به مدل L، اندکی کوچکتر است و قیمت آن هم (احتمالا) بین 17 تا 22 هزار دلار نوسان می نماید. موتور 1.5 لیتری توربوشارژ ولوو، قلب تپنده آن است و اگر صادقانه بیان کنیم، جیلی بویو Cool از نظر ظاهری، تمام چینی های داخل ایران را صد هیچ می زند!

ابعاد جیلی بویو کول شامل 4510 میلی متر طول، 1865 میلی متر عرض و 1650 میلی متر ارتفاع می گردد و فاکتور فاصله محوری هم به 2710 میلی متر می رسد. جلوپنجره این شاسی بلند، سرشار از جزئیات ریز و درشت است؛ برای مثال، مجموعه هدلایت و دی لایت ها، در یک هندسه سه پره قرار گرفته اند و به وسیله چراغ های LED به سمت دیگر متصل شده اند.

این طرح در کنار شبکه هواکش کاپوت و لیپ سپر، یکی از مجذوب نماینده ترین جلوپنجره های تاریخ در خودرو های چینی را خلق می نمایند و نمای کناری هم به رینگ های 5 پره 20 اینچی و طرح رکاب محدود شده است.

نمای عقبی، اوج هنر چینی ها را به تصویر می کشد. در این قسمت، سیستم اگزوز چهار کاناله (دو کانال اصلی و دو انشعاب فرعی) را داریم که به همراه چراغ های خشن، اسپویلر سقفی و دیفیوزر دو رنگ، حس رقابت طلبی و ریسینگ را به راننده القا می نمایند؛ حتی اگر جلوی چشم هم نباشند.

اسپرت و به روز بودن، از مهم ترین شاخصه های کابین و اتاق جیلی بویو کول به حساب می آیند. روی داشبورد، یک نمایشگر مولتی مدیا لمسی با ابعاد 14.2 اینچی را داریم و در کنار آن، کلاستر دیجیتال 10.25 اینچی به چشم می آید. اگر کمی دقت کنید، یک سنسور در پشت فرمان تعبیه شده است که می تواند حالت چهره راننده را اسکن کند و حتی نقش (جیزی شبیه به) فیس آیدی اپل را هم داشته باشد!

سیستم اجرای فرمان های صوتی هم اینجاست تا دستور هایی مثل تنظیم سیستم تهویه هوا را انجام دهد یا صندلی ها را طبق خواسته شما تنظیم کند. تریم تمام چرم سفید صندلی ها هم در کنار سمفونی سه تکه داشبورد با نت هایی از جنس کروم، دورنمایی از آینده را ترسیم می نماید و اگر به تصاویر دقت کنید، جیلی دقیقا میخواهد تا چنین پیامی را بدهد!

در زیر کاپوت شاسی بلند جیلی Boyue Cool موتور مشهور و جان سخت 1.5 لیتری توربوشارژ جیلی قرار گرفته است که به پیشرانه 1.5TD معروف است. این پیشرانه یکی از شاهکار های چینی ها به شمار میرود که حاصل همکاری جیلی و ولوو است و معمولا 180 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می دهد.

اگر طالب هیجان بیشتری هستید، جیلی بویو کول به شما موتور 2 لیتری توربو شارژ را هدیه می دهد که 220 اسب بخار قدرت و 325 نیوتن متر گشتاور را به آسفالت جاده تزریق می نماید. فرقی ندارد که کدام نسخه را انتخاب کنید، چرا که جعبه دنده جیلی بویو کول، یک گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه خواهد بود.

احتمالا حداکثر سرعت جیلی بویو کول هم به 220 کیلومتر بر ساعت محدود گردد و مصرف سوخت ترکیبی آن با موتور 1.5TD به کمتر از 7 لیتر در هر 100 کیلومتر برسد. شاسی بلند جیلی Boyue Cool یک خودرو جوان پسند و اسپرت است و به همین دلیل، طیف گسترده ای از امکانات و آپشن ها را خواهد داشت که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم:

رادار نقطه کور

سنسور پارک و دوربین دنده عقب به همراه دوربین ثبت وقایع

سنسور فشار باد لاستیک

رادار باقی ماندن بین خطوط

تابلوخوان

سنسور تشخیص چهره راننده

اتوهلد و ترمز پارک برقی

سانروف برقی دو تکه

صندلی های تمام برقی در ردیف جلو

شارژر وایرلس

اسپویلر سقفی

سیستم اگزوز چهار کاناله

غربیلک فرمان آنتی باکتریال

سیستم تهویه اتوماتیک با قابلیت تصفیه نماینده هوا

قیمت و احتمال واردات جیلی بویو کول به ایران

انتظار می رود که قیمت نسخه 1.5 لیتری توربو شارژ جیلی بویو کول در محدوده 17 هزار دلار باشد و این عدد در نسخه توربوشارژ 2 لیتری فول آپشن به 22 هزار دلار هم برسد؛ با یک حساب و کتاب ساده می توان حدس زد که قیمت جیلی بویو کول در ایران، احتمالا بین 2 تا 2.8 یا حتی 3 میلیارد تومان خواهد بود. از آنجایی که خودرو های برند جیلی مانند کراس اوور جیلی X3 پرو یا سدان جیلی پریفیس، دوباره راه خود را به ایران پیدا نموده اند، انتظار داریم که جیلی Boyue Cool هم جزو لیست خودرو های تازه وارداتی به ایران باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 6 فروردین 1402 بروزرسانی: 6 فروردین 1402 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1432

به "شاسی بلند چینی دیگر در راه ایران؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاسی بلند چینی دیگر در راه ایران؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید