سوبارو اسنت در مقابل اوت بک؛ کدام کراس اوور مناسب است؟

به گزارش چه خبر آنلاین، سوبارو اسنت و اوت بک از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به آنالیز آن ها پرداخته ایم.

سوبارو اسنت در مقابل اوت بک؛ کدام کراس اوور مناسب است؟

به گزارش خبرنگاران، سوبارو اسنت و اوت بک کراس اوورهای جاداری هستند که قابلیت های زیادی را ارائه می دهند که با سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد ارائه می شوند. این خودرو ها در دو بخش مختلف رقابت می نمایند، اما دارای ویژگی های پیشرانه مشابه، ویژگی های داخلی مشابه و فضای داخلی مشابه برای سواران ردیف جلو و دوم هستند. در این گزارش، نگاهی به ویژگی های کلیدی هر یک از این کراس اوور های محبوب سوبارو می اندازیم.

اسنت: مدل پایه اسنت با جایگاه های پارچه ای با قابلیت تنظیم دستی عرضه می گردد و مانند اوت بک، جایگاه های پارچه ای تنظیم شده برقی و گرم شونده را در تریم پریمیوم ارائه می دهد. در نسخه Limited یا Touring جایگاه های چرمی گرم شونده، فرمان گرم کن و جایگاه های ردیف دوم گرم شونده ارائه می گردد، در حالی که مدل های Touring دارای جایگاه های جلوی تهویه دار نیز هستند.

یکی از مناطقی که اسنت چیز دیگری را ارائه می دهد که اوت بک ندارد، در ردیف دوم جایگاه ها است یعنی می توان اسنت را در تریم پرمیوم، محدود و تورینگ با جایگاه های ردیف دوم سفارش داد. این ها ظرفیت جایگاه را یک بار کاهش می دهند، اما مطمئناً راحت تر از جایگاه استاندارد دو ردیفه هستند؛ بعلاوه دسترسی راحت تری به ردیف سوم که در همه مدل ها به صورت تکیه گاه 60/40 است، فراهم می نمایند.

فرمان روکش چرمی در مدل های Premium، Limited و Touring استاندارد است، در حالی که در تریم های Limited و Touring گرم می گردد. سیستم اطلاعات تفریح در مدل پایه سوبارو آسنت یک واحد 6.5 اینچی با شش بلندگو است. مدل های Premium و Limited دارای صفحه نمایش 8 اینچی هستند که با ناوبری اختیاری همراه است.

مدل های Premium و Limited به صورت استاندارد با سیستم 6 بلندگوی پایه اسنت عرضه می شوند، اما خریداران محدود می توانند سیستم 14 بلندگوی Harman Kardon را انتخاب نمایند. این سیستم هارمن در اسنت Touring استاندارد است، همانطور که صفحه نمایش 8 اینچی با ناوبری است.

اسنت دارای بسیاری از ویژگی های داخلی استاندارد است که از جمله آنها می توان به دو درگاه USB در ردیف جلو و عقب (مدل های تورینگ دارای دو درگاه دیگر برای ردیف سوم هستند)، درب عقب برقی با بسته شدن اتوماتیک، کنترل هوای سه منطقه ای با دریچه های هوا برای هر سه ردیف. فناوری یاری راننده EyeSight، یاری پرتو نور بالا، چراغ های روشنایی در روز، ورود بدون کلید، شیشه های برقی، قفل های برقی، سیستم دوربین دید عقب و مجموعه ای از کیسه های هوا اشاره نمود.

اوت بک: مدل پایه اوت بک با جایگاه های پارچه ای با تنظیم دستی عرضه می گردد، در حالی که سطح تریم Premium تنظیم قدرت و سطوح گرم شده را به جایگاه های پارچه ای جلو اضافه می نماید. اوت بک Limited دارای جایگاه های چرمی با قابلیت تنظیم برقی و گرم کن در جلو است و در مدل های Touring، جایگاه های تنظیم شده برقی با چرم ناپا پوشیده شده اند و جایگاه های جلو هم گرم نماینده و هم خنک نماینده هستند.

یک جایگاه ردیف دوم با تقسیم 60/40 به صورت استاندارد در همه مدل های اوت بک، با روکش های پارچه ای در مدل های پایه و Premium ارائه می گردد، در حالی که ردیف دوم Limited و Touring با چرم مخصوص و با جایگاه های بیرونی گرم شونده ارائه شده است.

فرمان با روکش چرمی و دسته تعویض دنده در مدل های Premium، Limited و Touring استاندارد هستند. فرمان گرم شونده در مدل های محدود اختیاری و استاندارد با تورینگ است.

اسنت: سوبارو اسنت تنها با یک موتور ارائه می گردد که شامل یک موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری باکسر توربوشارژ است که 260 اسب بخار قدرت و 277 پوند فوت گشتاور ارائه می نماید. این گزینه موتور فقط با گیربکس اتوماتیک تعاملی اتوماتیک 8 سرعته متغیر پیوسته با کنترل الکترونیکی با کنترل دستی با Overdrive سوبارو Lineartronic همراه است.

به طور خلاصه، این موتور دارای یک گیربکس CVT است که به آن اجازه می دهد زمانی که راننده احتیاج به شتاب بیشتری دارد، بیشتر شبیه یک گیربکس اتوماتیک با تعویض دستی باشد، البته سیستم چهارچرخ متقارن سوبارو استاندارد است.

اوت بک: خط فراوری Subaru اوت بک دو گزینه موتور را ارائه می دهد که یکی از آن ها همان آسیاب توربوشارژ اسنت است. موتور پایه در مدل های اوت بک non-XT یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر باکسر تنفس طبیعی است که 182 اسب بخار قدرت و 176 پوند فوت گشتاور فراوری می نماید.

افرادی که در پی قدرت بیشتر هستند هر یک از سطوح تریم XT را می توانند در نظر بگیرند که همگی با موتور 2.4 لیتری توربوشارژ با 260 اسب بخار قدرت و 277 پوند فوت گشتاور عرضه می شوند. مانند اسنت، تمام موتور های اوت بک، صرف نظر از موتور، به سیستم متقارن چهار چرخ محرک و گیربکس اتوماتیک تعاملی اتوماتیک با کنترل الکترونیکی 8 سرعته متغیر پیوسته Lineartronic مجهز شده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1145

به "سوبارو اسنت در مقابل اوت بک؛ کدام کراس اوور مناسب است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوبارو اسنت در مقابل اوت بک؛ کدام کراس اوور مناسب است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید