روانچی: مذاکرات وین می تواند یک موقعیت برد-برد باشد

به گزارش چه خبر آنلاین، نماینده کشورمان در نیویورک در پیامی توییتری با توجه به برگزاری مذاکرات وین، بر لزوم لغو تمامی تحریم های آمریکا به جهت متوقف شدن اقدامات جبرانی برجامی ایران تاکید نمود.

روانچی: مذاکرات وین می تواند یک موقعیت برد-برد باشد

مجید تخت روانچی، نماینده کشورمان در سازمان ملل درباره مذاکرات امروز اعضای کمیسیون مشترک برجام که در وین انجام می گردد، در صفحه توییترش نوشت: ایران و گروه 1+4 امروز مذاکرات هسته ای را در وین از سر می گیرند. آمریکا تا کنون نتوانسته به وعده کارزار انتخاباتی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر بازگشت به برجام[توافق هسته ای] عمل کند.

روانچی در ادامه نوشت: اگر آمریکا تمام تحریم ها را لغو کند، سپس ایران تمام اقدامات جبرانی را متوقف خواهد نمود. این می تواند یک موقعیت برد-برد برای همه باشد.

هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که در روز آدینه 13 فروردین به صورت مجازی شروع شده بود، امروز از ساعت 14:30 دقیقه به وقت محلی (17:00 به وقت تهران) در وین از سر گرفته می گردد.

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امورخارجه، ریاست هیات کشورمان را در این نشست برعهده دارد و نمایندگانی از سایر دستگاه ها از جمله بانک مرکزی، وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی، وی را در این نشست همراهی می نمایند.

رایزنی های فنی در قالب نشست های کارشناسی در دو حوزه برطرف تحریم ها و مسائل هسته ای از جمله مهمترین موضوعات در دستور کار این نشست می باشد.

همچنین در حاشیه نشست کمیسیون، به روال معمول، جلسات دو جانبه با روسای سایر هیات های 4+1 برگزار می گردد. در این چارچوب، شامگاه دوشنبه ملاقات دوجانبه با چین صورت گرفته و صبح سه شنبه نیز ملاقاتهایی با هیات روسیه و اتحادیه اروپایی تنظیم شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 783

به "روانچی: مذاکرات وین می تواند یک موقعیت برد-برد باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روانچی: مذاکرات وین می تواند یک موقعیت برد-برد باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید